De lava gekust... - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu De lava gekust... - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

De lava gekust...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Juli 2011 | Costa Rica, Tamarindo

Hola todos!!

Eindelijk vind ik een moment om een eerste verslagje te schrijven. Ik kreeg al enkele ongeruste mailtjes, hoogtijd dus!!
Waar zal ik beginnen... We hebben al een hele week achter de rug en zijn net uit de bergen afgezakt naar de kust. Het regenseizoen is klaar en duidelijk, afgelopen dagen zijn we echt uitgeregend geweest. De eerste uren van de voormiddag is het nog even droog en tegen 11u begint het steeds te gieten. Volledig doorweekt dus tijdens onze wandelingen. Vandaag is de eerste dag dat we opstonden met een stralend zonnetje en tot nu toe, het is intussen al 15u, is het nog steeds droog. Gelukkig maar, want wat doe je anders aan het strand?

De eerste dagen hebben we doorgebracht in Monteverde. Daar hebben we echt prachtige stukjes nevelwoud gezien. Een kinderdroom is ook uitgekomen, eindelijk heb ik toekans in het wild gezien. Echt prachtige vogels!! Birdwatching, nightwalk, canopy, ... dat hebben we al allemaal gedaan.
Het is hier ook een heel vulkanisch actieve regio. We hebben de eerste dag de Poasvulkaan bezocht. Eenmaal aan de krater aangekomen, hebben we die welgeteld 1 minuut kunnen zien, daarna trok het volledig dicht. De zwavelgeur bleef ons echter wel achtervolgen. Ook hebben we op de hellingen van de Arenalvulkaan gewandeld. Een schoolvoorbeeldje van een stratovulkaan, de kindjes mogen volgend schooljaar weer mooie foto's verwachten in de les! Ik heb daar wel ontzettend veel geluk gehad. We stonden op een lavavlakte, het ideale punt om een groepsfoto te pakken. Ik had het geweldige idee om goed verspreid te gaan staan op de lavablokken. In al mijn hevigheid spring ik dus over de blokken, er niet mee rekening houdend dat die wel eens los zouden kunnen liggen. Hupla, de steen kantelde en Anne viel knal naar voor. Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik heb net mijn handen onder mijn gezicht kunnen zetten en ben er met een blauwe schouder en serieus geschaafd been vanaf gekomen. Ik heb het mos in mijn mond gevoeld,dus het scheelde geen millimeter of de reisleidster kon al naar huis zonder tanden in haar mond. Nu goed, dat deed me weer beseffen dat ik af en toe beetje rustiger moet zijn.

Gisteren hebben we superveel aapjes in de bomen zien slingeren boven ons hoofd. Echt heerlijk om ze te zien spelen en ze van tak tot tak te zien zwaaien. Neusbeertjes, eekhoorntjes, tarantula's, alle kleuren kikkertjes, slangen, wandelende takken, schorpioenen, 1000en mieren, ... Ogen tekort om alles te kunnen zien.
Doordat het hier zo vulkanisch is, zijn er ook heel wat natuurlijk warmwaterbronnen, modderpoelen en stoompluimen te zien. Mooie plaatjes geeft dit allemaal!!

De groep valt goed mee, we zijn met 12 plus ik. Iedereen begint zo wat los te komen en de sfeer zit wel goed. Hopen dat dit zo blijft uiteraard...

Ik ga me nu nog even in de straten begeven op zoek naar info en prijzen voor boottochtjes, surflessen en snorkeltrips. De onderhandelaar in mij zal weer naar boven komen!

Ik ga ook nog wat foto's uploaden op mijn picasaweb http://picasaweb.google.com/anneschrooten
Hopelijk gaat het redelijk vlot, dan kunnen jullie een beetje meegenieten van de Costa Ricaanse natuurpracht.

Ik stel het dus heel goed, er is al meer dan een week voorbij, dus voor je het weet ben ik weer terug.

Tot later allemaal!!

• 18 Juli 2011 - 21:38

Maffie:

Hey Anne!

Klinkt super allemaal! En ja, beetje rust zal je ook geen kwaad doen he :). Geen gezicht zo zonder tanden lijkt me! Ik hoop dat je de komende tijd toch ook nog wat zon krijgt, cst regen is nu ook niet ideaal natuurlijk!

Ondertussen is Lien toegekomen in Melbourne. Twee weekjes hier en dan is ze reeds op pad richting Peru!!

toedels -x-

• 19 Juli 2011 - 06:56

Paps:

Anne

Ondanks het mindere weer, schitterende foto's. Het is blijkbaar een schitterende natuurpracht. Wij van onze kant vertrekken morgen naar de Picos de Europa, hopelijk valt het weer wat mee want dat is in Europa deze maand maar een kwakkel.
    Geniet nog van de reis, toffe groep denk ik trouwens. Hou het wel een beetje veilig.

Paps

• 19 Juli 2011 - 09:48

Liza:

Hallo Anne!!

Wow, wat een super mooie foto's. Dat is precies ook een reis voor mij :)
    Zijt toch nog steeds maar voorzichtig! Want zonder Anne op reis, dat bestaat niet e :)

Nog heel veel plezier!
    De eerste week is inderdaad omgevlogen. De rest zal ook wel zo zijn!
    Wij staan ook bijna klaar om te vertrekken op vakantie. Het ziet er naar uit dat (jawel!) alles in de koffer zal passen. Weliswaar met maar weinig plaats voor mij maar met het rijbewijs in handen mag ik ook soms misschien de luxepositie innemen aan het stuur ! ;)

xx Liza

• 19 Juli 2011 - 12:12

T. Greet:

Wauw !!!!
    Ik moet het toegeven : prachtig zijn die foto's !
    Ik voel een klein tikje jaloezie in mij opkomen ...
    Toch van harte gegund Anne !
    Kijk je ogen uit op al die pracht en sla het op op je harde schijf. ( Het schijfje van je fototoestel is ook handig natuurlijk...)

• 19 Juli 2011 - 17:39

Mama Leen:

Prachtige foto's Anne en leuk verslag!
    Wij waren eigenlijk niet ongerust.... in de middle of nowhere kan je niet altijd bereikbaar zijn.
    Liefs van je mama. Stel het goed en doe geen domme dingen (meer)... :) :) :)

• 20 Juli 2011 - 07:14

Moeke:

Costa Rica ziet er fantastisch uit !
    Goede reis.

• 20 Juli 2011 - 08:01

Evi:

Ha Anne!!

De foto's laten mij herinneren waarom Costa Rica als volgende op mijn lijstje staat!! :-) Mooie foto's dus.. maar ook een supermooie omgeving, natuur, beestjes,...!! Chique!!!
    Amuseer u nog! :-)

Groetjes,
    Evi

• 22 Juli 2011 - 10:32

Sophie:

Hola Anita!
    Waw leuke foto's he, ondanks de regen en de mist. Zoals verwacht trek je het je niet echt aan en verzin je weer de ene betere activiteit na de andere!
    In de Casinolaan staat alles nog mooi op z'n plaats; alleen de salami in je frigo krijgt al een donsje, waarschijnlijk omdat het hier zo'n koud weer is. Niet veel nieuws dus, ons weekje Normandie zit er al op en was perfect.
    Veeeeel besitos!
    Sophie

• 24 Juli 2011 - 11:42

Caro:

Hey,

Inderdaad prachtige foto's! En die toekans en apen: zalig om het wild te zien he?! Als je hier zo van geniet kan ik je alleen maar aanraden om toch ook eens Bolivië op je verlanglijstje te zetten... Geniet nu nog maar van Panama: eveneens de moeite :-) Groetjes en take care!

Cx

• 25 Juli 2011 - 12:51

Mattias:

Ha, verslag gevonden. Was hier blijkbaar wat verloren aan het lopen vorige week...