Turtles!! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Turtles!! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Turtles!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Juli 2011 | Costa Rica, Tortuguero

Muchachos!

Hier ben ik weer! Na enkele dagen in de diepe jungle te hebben gezeten, zijn we weer in de bewoonde wereld gekomen. Het waren enkele redelijk vermoeiende dagen. Eerst een rit van 2 uur in een kar achter de tractor om ter plaatse te geraken. Bedenk je even: 2 uur voor zo`n 12 km, daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker? Uiteindelijk zijn we nog moeten uitstappen en de laatste 6 km te voet te doen op onze gehuurde botten, die onontbeerlijk bleken te zijn. De regengoden hebben ons ook niet gespaard, vollebak regen en de poncho, die lag nog op de tractor uiteraard. Doorweekt werden we onthaald in Rara Avis. Daar zijn we dan 2,5 dagen gebleven om wandelingen te maken doorheen het regenwoud. Een half dagje zon hebben we gehad en daarvan hebben we direct geprofiteerd om een duikje te nemen aan de waterval. Een prachtige omgeving! De nachten waren niet zo relaks, vochtig warm en ik had de hele nacht het gevoel dat er beestjes over me liepen. Niet zo geruststellend dus...
Mijn benen zijn nog steeds de winnaars van het aantal muggenbeten, echt vreselijk. Ik ben nu de lokale musquitospray aan het uittesten op hoop van zegen. Niet normaal hoor, dat gaat van paarse ontstoken beten van 6 cm breed tot echt etterige builtjes. Sorry voor de details, maar moet mijn frustratie even delen. De lange broek gaat dus meer en meer aan, want `t is genoeg geweest:-) Viva la selva :-)!!
Nee, dat ga ik niet missen...

Na 3 dagen back to basics te zijn gegaan, zijn we per boot na 4 uur varen aan de Caribische kust gearriveerd. Tortuguero is enkel bereikbaar per boot en is de broedplaats van de `Green Turtle`. Deze komt hier in juli en augustus zijn eitjes op het strand leggen. Hier mochten we gisterenavond getuige van zijn. Echt ongelooflijk indrukwekkend om dat gigantische beest van 200 kg, zo`n 150 eitjes te zien leggen. Na het leggen van de eitjes geeft ie zich helemaal om de op put weer onder te graven en de eitjes te bedekken. Zand vloog in het rond! En dan heel traag gaat ie weer terug naar zee. Een prachtig schouwspel. Vanochtend zijn we terug gaan wandelen over het strand om de sporen nog eens te zien en rond de plaatsen waar de schildpadden eitjes hadden gelegd, waren de sporen van de jaguar te zien. Deze gluiperds wachten binnen 2 maanden, als de eitjes uitkomen, naast het nest om de kleine babyschildpadjes een voor een op te smullen. Nature...

Vanochtend zijn we in de kano gaan varen doorheen de jungle. Slingeraapjes vlakbij, brulapen die krijsen naar ons, een kaaiman bijna in de kano, zoetwaterschildpadjes badend in de zon (ja ja, de zon heeft even geschenen), gigaspinnen, een toekan en watervogels, ... Kortom vandaag weer zo`n 100 foto`s getrokken, veel te veel dus. Ik ga later nog eens selecteren en zodra en nog eens een kaartlezer in de pc zit, krijgen jullie deel 2 te zien. Ik heb, slim als ik ben, het verkeerde kabeltje voor mijn fototoestel meegepakt, dus kan die niet rechtstreeks inpluggen. Nog even geduld dus!

Hou me zeker op de hoogte van jullie nieuwtjes en bezigheden, altijd leuk om te volgen wat daar thuis gebeurt.

Beso!
Anne

  • 26 Juli 2011 - 06:04

    Mama Leen:

    Dag Anne,
    Het aanbod van de natuur blijkt daar onuitputtelijk. Jammer dat je de regen er moet bijnemen en verdorie ja... die insectenbeten...
    Het is echter toch wel zeker dat je van deze reis onvergetelijke herinneringen overhoudt!
    Profiteer er nog van, samen met de groep!
    xx

  • 26 Juli 2011 - 06:59

    Femmie:

    Anne!! Die stomme muggen ook. Gewoon slaan, die beesten:D
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 26 Juli 2011 - 07:29

    Liza:

    Hee Anne !

    Ja inderdaad, stomme muggen. Altijd alles vertellen tot in de details e Anne, zo hoort dat :)
    Amuseer u nog en geniet ervan, want de reis in Costa Rica begint te korten.

    Verhalen van thuis... Wij zijn terug thuis na een vervelend iets met de auto. Maar ik ben er zeker van dat je alle verhalen te horen krijgt als je terug bent !

    xx
    Liza


  • 26 Juli 2011 - 11:56

    Liesbet:

    Hoi Anne,

    Verhalen van hier.... pff, niet veel te vertellen zenne. Ik hou mij precies met niks bezig en toch vliegt het verlof voorbij.
    Jouw verhalen zijn een pak boeiender om te lezen -)
    Veel plezier nog!!
    Groetjes,
    Liesbet

  • 26 Juli 2011 - 15:37

    Lonne:

    Dag zus,

    Buiten de vieze insecten daar, lijkt het mij toch een ongelofelijk prachtig land te zijn! Geniet er nog van want het begint daar inderdaad alweer te korten. Wat vliegt de tijd.

    Thomas en ik zijn dus ook eerder teruggekomen van vakantie wegens de autopech van de ouders. Thomas is dan maar met een vriend gaan surfen in Bretagne. Ik ben vandaag gaan werken in de Action en voor de rest nog een beetje thesissen. Niet zo heel interessant hier dus..

    Tot snel!! En geniet ervan!

  • 27 Juli 2011 - 09:00

    Selli:

    Hoi Anne,
    Ik heb zelf ook niet altijd even veel geluk met het weer, wel niet zoveel last van muggebeten. ;-)
    Reeds een klein beetje rondgereden hier. En misschien volgende week een dagje skieen. Doe het daar nog goed en geniet ervan! Ben benieuwd naar de foto's.

  • 01 Augustus 2011 - 06:26

    Lieselot:

    Oei die muggen.. hou je voor mij ook al een busje lokale muggenspray klaar? In Noorwegen zitten er ook keiveel, maar die laten niet zo'n vieze bulten achter. Misschien moet ik toch nog overwegen om zo'n netje voor over mijn hoofd te gaan halen! Doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Costa Rica (Joker)

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Eerste hoofdstuk afgesloten

25 Juli 2011

Turtles!!

18 Juli 2011

De lava gekust...

07 Juli 2011

Bijna weer weg
Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 57786

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: