Eerste hoofdstuk afgesloten - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Eerste hoofdstuk afgesloten - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Eerste hoofdstuk afgesloten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juli 2011 | Costa Rica, San José

Hoi hoi hoi!!

Hoe snel kan het gaan?! Ik ben net mijn groepje gaan afzetten aan de luchthaven. Voor hun zit de 3-weekse Costa Rica reis er al op! Alles is goed verlopen tot het einde toe. Wat kan een reisbegeleidster zich nog meer voorstellen, ideaal toch? Het is zelfs zo dat ik precies in een gat val momenteel. De verantwoordelijkheid valt weg, het organiseren is niet meer nodig, gewoon tijd voor mezelf dus. Maar wat doe je dan? Gek, ik moet even mijn weg terug vinden. Een voordeel is wel dat ik nu intussen al zeker een uur op internet zit en me daar niet schuldig over moet voelen. Alleen voor de wachtenden achter mij misschien, maar daar trek ik me even niets van aan. Anderen naast me zijn al langer bezig dan ik. Even profiteren van de luxe van gratis pc´s ter beschikking te hebben in het hostel.

Even denken, wat is het laatste dat jullie gelezen hebben? De schildpadden zeker? Ok, dan ga ik daar verder. We zijn na het schildpaddenavontuur afgezakt naar het zuiden van de Caraibische kust, meer bepaald naar Puerto Viejo de Talamanca. Een gezellig dorpje langs palmboomstranden met een reggaesfeertje op de achtergrond. Heerlijk relax! Het weer zat ons ook goed mee, dus we hebben optimaal kunnen genieten van ons zwembad en een strandje een beetje verderop.

Deze regio is ook gekend om zijn cacaoproductie. Weet je dat cacao puur van de vrucht echt niet lekker is?! Jakkie! Ben ik blij dat ze daar wat suiker en andere smaakjes in verwerken! We hebben een rondleiding gekregen op een zeer ambachtelijk en ecologisch chocoladebedrijfje. De man die ons onthaalde leek wel op een soort sekteleider, maar je merkte dat hij ongelooflijk hield van z´n vak. En wat een lokatie om te wonen: op een helling met zicht op de jungle, rakend aan de oceaan en het geluid van de golven hoorde je door het bos heen. Een stukje paradijs op aarde!

De laatste volledige dag met de groep was de perfecte afsluiter van een mooie reis. Raften in de Rio Pacuare! Het zou een van de mooiste rafts ter wereld moeten zijn. En inderdaad het heeft me zeker bekoord, om niet te zeggen, wat een supercoole heerlijke dag was dat! De meerderheid begon er aan met een klein hartje, net als ik, amai ik had echt wel serieus de bibber. En ja hoor papa en Lonne, mijn nerveus krugje kwam weer naar boven. Raften leek me altijd al zo gevaarlijk!

We waren in de handen van een professioneel team die al 7-8 jaar iedere dag op de rivier zaten. Onze gids Roberto was misschien wel zeer streng in het begin, maar terecht. Het was nodig om zijn bevelen op te volgen, er waren dan ook 52 rapids, oftewel stroomversnellingen, in de rivier. De zwaarste met een niveau van 4+. Het enige dat we op die moment deden was luisteren naar de commando´s van forward, back, leftside back, ... Vooral de ´get down´ was hilarisch! Iedereen moet dan van de zijkant weg gaan en gebukt in het midden van de raftboot neerhurken. Doe je dat niet, dan kan je er echt wel uitvliegen! En geloof me, dat wil je echt niet meemaken! Een keertje scheelde het heel weinig bij mij, maar dikke chance, ik heb me nog net kunnen rechthouden. Eens voorbij de rapid was het echt gieren van de pret, kicken vollebak!
Ik kan vandaag aan mijn spieren voelen dat ik volledig gespannen in de boot zat, want mijn rechterbovenbeen is een keiharde blok, die momenteel niet graag meer trappen doet. Goede oefening voor de spieren zeker?

Ik zal morgen proberen nog eens wat foto´s te posten. Ik ben voorlopig geen kaartlezertjes meer tegengekomen, maar ik hoop er morgen een te vinden.

Nu ben ik dus weer in San Jose, de hoofdstad, waar eigenlijk echt niets te zien of te doen is. Morgen vertrek daarom ook terug naar Caraibische kust. Dat is zo´n 4 uur rijden van hier en dat heb ik er wel voor over. Hopelijk gaat het daar nog steeds mooi weer zijn, want hier in het binnenland is dat gene vette. Dan kom ik woensdag weer terug naar hier, want dan komt Lieselot aan in Costa Rica! Ik zal blij zijn als ik weer met 2 verder kan reizen.

Hopelijk hebben jullie intussen ook al een klein zonnetje mogen ontvangen? Zo niet, dat ze er dan maar snel werk van maakt! Want waar zit ze dan? Hier ook niet hoor momenteel, de straten leken gisteren wel rivieren...

Tot snel weer en veel groetjes
Anne X

  • 30 Juli 2011 - 02:27

    Suus:

    In Melbourne zit ze ook niet.... ten minste niet meer, afgelopen week wel een mooie, zonnige week gehad (terwijl t winter is!)

    Je reis klinkt weer prachtig Anne! Zoals altijd tof om te volgen.

    Wij zijn gisteren uit eten geweest met Lien die deze ochtend op t vliegtuig naar Peru is gestapt..ze had er veel zin in!

    Voor jou nog super veel plezier, geniet van de kust en al t moois dat je nog gaat zien. XX Maffie en Suus

  • 30 Juli 2011 - 07:57

    Mama Leen:

    Ik ben blij dat alles met de groep zo goed is verlopen. Kan waarschijnlijk anders met zo een super-leidster??!!
    Lieselot en Pol zijn reeds thuisgekomen en inderdaad het zal leuk zijn om met zijn tweeën verder te reizen.
    Ondertussen geniet nog wat van het oceaan-gevoel en tot gauw.
    Liefs van je Mama

  • 30 Juli 2011 - 08:34

    T. Greet:

    Op je vorige mail kón ik niet antwoorden Anne, ik vond die vreselijke muggen angstaanjagend.
    Nu jij én ik weer wat relaxed zijn, kan er een woordje vanaf.

    Dat raften, daar kan je mij geenszins warm voor krijgen, maar ja, ik hou niet echt van risico's ...

    Het zal inderdaad leuk zijn Lieselot toekomt ! Chillen dan maar !
    Blijf voorzichtig in al wat jullie doen !
    (wat ben ik een mietje !)

    Goede reis verder !!!

  • 31 Juli 2011 - 19:03

    Caro:

    Hey,

    Amai zeg, wat een reis! Enerzijds zijn er zoveel paralellen met Panama en anderzijds lijkt ze zo heel anders! De cacao en het raften zijn ook twee dingen die mij zijn bijgebleven :-) Dat raften: schrik dat ik in het begin had, niet normaal, maar eens in die raft is het enkel adrenaline en kicken! Bij ons stond het water zo hoog dat we zelfs op enkele plaatsen 5+ hadden... Eigenlijk onverantwoord met zo'n onervaren groep, en dat moet je echt luisteren naar je gidsen! Hopelijk kan je je nog paar daagjes bezig houden en geniet dan maar van deel 2 van je reis! X

  • 01 Augustus 2011 - 06:13

    Lieselot:

    Amai dat klinkt goed allemaal! Ik had er al veel zin in, maar nu ik dit hier lees heb ik nog meer zin om te vertrekken! Tot woensdag XX

  • 01 Augustus 2011 - 10:27

    Mattias:

    Deel 1 zit erop. Nog 2 te gaan. Even volhouden en je bent er weer van af voor een jaar.

    Nee jong. Schildpadden, raften, chocolade en dan Caraïbische kust. Sjiek jong!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Costa Rica (Joker)

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2011

Eerste hoofdstuk afgesloten

25 Juli 2011

Turtles!!

18 Juli 2011

De lava gekust...

07 Juli 2011

Bijna weer weg
Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 57743

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: