Fijn om terug te zijn! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Fijn om terug te zijn! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Fijn om terug te zijn!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Juli 2012 | Peru, Arequipa

Dag allemaal,

De blog heeft een tijdje stil gelegen, maar ik ben er weer! Volledig onverwacht, maar ik zit toch weer in Peru voor 3 weekjes. Anne had zich al neergelegd bij een zomervakantie in Belgie, tot het onverwachte telefoontje van Joker kwam: Heb je geen zin om binnen enkele weken een reis naar Peru te begeleiden. Dat moesten ze me geen twee keer vragen uiteraard!

En nu zit ik hier :-). We zijn intussen reeds 5 dagen weg en hebben al veel gedaan. De zuidkust van Lima richting Arequipa, waar we nu zitten sinds gisteren. Mijn laatste herinneringen aan deze stad komen boven. Na 5 jaar geleden hier een week vastgezeten te hebben in een nationale staking, had ik gezworen hier nooit meer terug te komen. Maar oh wat is het toch een mooie stad! Het uitzicht op de omliggende besneeuwde vulkaantoppen laat me weer wegdromen...
De geuren en kleuren in de straat, de mensen met hun nieuwsgierige blik, de gezellige marktjes, ... het doet deugd om terug te zijn :-). Misschien is het toch echt wel een tweede (of derde) thuis :-).

Ik ben hier nu met een groepje van 10 personen op pad, allemaal leuke mensen en volle ambiance, dat doet deugd! De enige tegenvaller was een stomme val die ons in het ziekenhuis heeft gebracht, maar gelukkig was het niet al te ernstig en kan de dame in kwestie gewoon de reis verder zetten. Nog een paar dagen beetje rusten en dan hopen dat de trekkings vlot gaan verlopen.

Morgen vertrekken we voor 4 dagen naar de Colcacanyon, op zoek naar de condors, warmwaterbronnen en leuke dorpjes. Hopelijk gaat de ´soroche´(hoogteziekte)geen roet in het eten gooien.

De beentjes worden alvast ingesmeerd en de energiebars liggen klaar :-).

Leuk dat jullie mij nog steeds ´lezen´, ik probeer dit verhaal snel weer te vervolledigen.

Beso!
Anne

  • 13 Juli 2012 - 06:05

    Leen:

    He Anne,
    wat een verrassing! Ik dacht die gaat heel de zomer in de buurt zijn en dan spring ik eens binnen als ik met de fiets langs de vaart rij. Maar zo te zien, is het er heel plezant en ik ben jaloers als ik lees wat je allemaal gaat doen. Mijn ouders zitten ook in de 'buurt', die zitten in het noorden van Peru. Veel amusement ginder en we spreken nog eens af he als je thuis bent om bij te babbelen! Groetjes,
    Leen, Filip en Marie

  • 13 Juli 2012 - 06:41

    Suus:

    Fijn een korte update van je te krijgen. Het klinkt allemaal weer geweldig. Geniet volop en hopelijk horen we snel meer over je Peru reis. XX

  • 13 Juli 2012 - 07:31

    Maffie:

    Hola Annita!!

    Ook voor ons is het leuk je blog terug aan het werk te zien! Klinkt allemaal super daar, behalve dan het bezoekje aan de lokale kliniek...Ook al hoort dit nu eenmaal ook bij je omzwervingen he!

    Geniet nog van de colcacanyon! 't is zo mooi daar! Alleen oppassen dat je niemand van je gezelschap kwijtspeelt en je voor het donker de steile hellingen oploopt, anders ga je nog spannende momenten tegemoet!!

    Suerte!

  • 14 Juli 2012 - 11:12

    Sarah:

    Dag zus,

    leuk voor jou dat het een leuke groep is en dat je het erg naar je zin hebt.

    En Arequipa is inderdaad echt wel een mooie stad en die colca canyon. Ik herinner mij onze trekking daar nog heel goed, een onvergetelijke ervaring. Zou het terug feest zijn in cabanaconde? Iedereen thuis heeft daar het feest mee gemaakt in Cabanaconde?

    Vele groetjes,

    Sarah

  • 14 Juli 2012 - 11:39

    Sophie:

    Gelukkig vonden we 5 jaar geleden een luxe-uitweg om aan de paro in Arequipa te ontsnappen he?! Ga je ook nog eens naar dat Frans restaurant waar je een gevulde jalapeñopeper besteld had?
    Het brengt bij mij alleszins ook de leukste herinneringen naar boven. Met jou als reisgezel en -gids is de groep zeker in de wolken!
    Veeel liefs
    Sophie

  • 16 Juli 2012 - 06:36

    Mama:

    Ja dat ziet er weer allemaal heel leuk uit. Papa en ik halen ook de herinneringen naar boven. Arequipa is inderdaad heel mooi. Wij hadden daar een beetje te veel tijd doorgebracht in het Monasterium, zodat er voor het rondlopen in de stad zelf wat minder ruimte was.
    Ik herinner mij dat Cindy, Dirk en wij op een gegeven ogenblik langs een schooltje op een muurtje zaten. De kindjes schoolden rondom ons, allemaal met kraaknette uniformpjes. Ondertussen maar voelen in onze zakken of wij niks bij hadden.... we hebben daar nog mooie foto's van....

    Ook de Colcacanyon.... wij hadden toen een geweldige gids bij die geinteresseerd was in het aantal meisjes dat wij hadden.... Die man droeg een rugzak die drie keer de onze woog. Achteraf wisten we dat hij al ons eten droeg. Hij wist ook veel te vertellen. Hij nam ons serieus in de maling toen hij op de cactussen bloedluizen nam en liet uitschijnen of hij geweldig bloedde. Hij leerde ons ook hoe je cactusvruchten moet openen zonder dat je handen vol stekels zitten.
    Tof dat jij daar nu ook weer zit.

    In elk geval, het weer is daar beter dan bij ons. Hier is het barslecht. Vooral gisteren heeft het pijpenstelen geregend. Iedereen snakt naar een beetje zomer....

    Heb nog veel pret met de groep en neem ze maar allemaal mee naar de mooiste plekken in Perú!!!

    Kus van mama.

  • 16 Juli 2012 - 09:20

    Lieselot:

    Ik ben blij dat wij nog eens mogen meegenieten van je reis! Hoe is het met de conditie gesteld? Zijn de tochten niet te vermoeiend?

    Veel liefs!!

  • 17 Juli 2012 - 17:03

    Caro:

    Amai zeg, dat klinkt wederom weer eens super!
    En ja, hoe zit het met de conditie?! ;-)
    Geniet er nog met volle teugen van!
    Cx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 57747

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: