Zuid Amerika, I love it! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Zuid Amerika, I love it! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Zuid Amerika, I love it!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 September 2009 | Ecuador, Baños

Hola todos,

Intussen ben ik een weekje verder in mijn reis in Ecuador. Weeral een ongelooflijk mooi land dat ik mag bezoeken. Schoon leventje toch he...

We zijn zaterdag geland in Quito na een lange vlucht. Wonder bij wonder had Iberia alle bagages van de hele groep goed afgeleverd. Zo konden we snel naar de uitgang om daar het busje te nemen naar Otavalo. 's Anderendaags direct een stevige wandeling gemaakt rond Laguna Cuicocha. Prachtige omgeving met uitzicht op besneeuwde vulkaantoppen. We zijn tot een hoogte van 3400m gegaan, hetgeen mijn maagje niet zo leuk vond. Ferm afgezien en regelmatig de rand van de padjes van dichtbij bestudeerd. Hoop dat mijn lichaam intussen al wat geacclimatiseerd is, want we zullen komende week alleen maar hoger gaan, tot 5000m op de Cotopaxi.

Na Otavalo een dagje het oude centrum van Quito bezocht, heel koloniaal, heel gezellig! Laatste keer lekker eten voor we de selva (jungle in Lat Am) induiken voor 4 dagen. De eerste nacht logeerden we bij Hakuna Matata, een super shiek hotel met zwembad. Beetje decadent, maar opbrengst gaat naar goed doelm dus we sussen ons daarmee. De volgende 2 nachten waren we te gast bij een Quichuafamilie. We werden helemaal ondergedompeld in de cultuur van de indianen. Geneeskrachtige planten proeven en ontdekken, megawormpjes geproefd (brrr), goud gezocht en gevonden (!), watervallen beklommen, pijlen geschoten met een blaaspijp, ... Een hele ervaring, enkel jammer van de vele insectjes, slangetjes en tarantula's. Maar we hebben het overleefd!!

Intussen zijn we beland in Baños, een echte toeristische trekpleister. Gisteren een fietstocht gedaan, zalig tussen de bergen. Een beetje een Alpengevoel heb ik hier. Vandaag is mijn groep gaan paardrijden en gaan wandelen. Ikzelf moet even passen want ben gisteren met mijn stommiteiten over een steen gevallen en mijn kleine teen ziet zowat paars/zwart en voelt niet goed. Intussen zijn mijn voeten een echt kleurenpalet, zeker als je bedenkt dat mijn dikke teennagels ook knalblauw zijn van het Karavaan trophyweekend 2 weken geleden.

Straks gaan we relaksen in de warme thermale baden hier en dan lekker samen koken.

Morgen weer een stevige wandeling al dan niet met pijne teentjes :-)

Muchos besos,

Annita

• 20 September 2009 - 18:26

Suus:

Fijn om te horen dat alles goed gaat daar & je opnieuw zo aan het genieten bent. Programma lijkt precies weer enorm afwisselend en goed georganiseerd! Doe het nog goed daar & geniet van alles wat je ziet, ruikt, hoort en meemaakt.
    Veel plezier! Knuf

• 20 September 2009 - 19:52

Gert:

Ziet er zalig uit Anne,
    genieten maar zou ik zeggen.

• 21 September 2009 - 07:01

Ellen F:

Hey meid,
    wat heerlijk allemaal (buiten de teen :-) )
    Geniet er maar heel hard van. Heb je een leuke groep?
    Wij zijn dit weekend verhuisd! Nog een beetje wennen in nieuwe huis maar komt wel goed!
    Veel plezier en tot gauw,
    Dikke knuffel van Roel,Ellen en Emma

• 21 September 2009 - 07:06

Maffie:

Hahaha, Anne met Picasso tenen...Als je ne daar ne foto van maakt kom je vast en zeker ook in de Flair hoor! Voor en na :)

Nog heel veel plezier daar, geniet ervan!! Wij blijven alles op de voet volgen hier!!!

• 21 September 2009 - 07:26

Mams:

Dag Anne, ik hoor dat je gisteren ook nog hebt gebeld. Ik hoop dat je teentje dan niet gebroken is. Maar soit... je zal het ermee moeten doen. Hopelijk heb jij (en je groep) er niet teveel last van.

Gisterenavond teruggekomen van een ritje naar Zaragoza. Het relaas volgt later. Lonne slaapt nog en gaat morgen haar academiejaar aanvatten in Leuven in plaats van in Zaragoza. We moeten misschien nog een terugkom-ontmoeting organiseren?

Stel het goed, wees voorzichtig en zorg goed voor de groep en voor jezelf!
    mama.

• 25 September 2009 - 14:36

Mai En Nico (LBV):

Hoi Anne,

Zalig toch, al die mooie plekken op aarde te kunnen zien hé. Een ervaring die je meeneemt de rest van je leven. Geniet van dat jaartje. 't Zal alweer snel om zijn.
    Geniet (en wees ook een beetje voorzichtig)

Mai Broux