verrassing, niet? - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu verrassing, niet? - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

verrassing, niet?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Oktober 2009 | Ecuador, Guayaquil

Ja hoor, jullie verwachten me nu al thuis, maar niets is minder waar. Het lot heeft beslist dat we hier nog wat langer vastzitten. Gisteren stonden we klaar in de luchthaven voor vertrek tot de melding kwam dat er een technisch probleem is met het vliegtuig. Geen mogelijkheid tot vertrekken dus... Iedereen werd danovergebracht naar het poepshieke 5 sterren hotel Oro Verde waar we verwend worden met keilekkere maaltijden en grand luxe in de kamers. Jammer dat we geen bagage hebben, dus de kleedjes zullen wel stinken als we uiteindelijk in Zaventem aankomen. Nu heb ik dus even tijd om te internetten (op kosten van het hotel uiteraard).

Afgelopen dagen zijn we aan de kust geweest. Montañita is echt een leuk (wel niet de echte wereld) plaatsje om de reis af te sluiten. De surflessen waren echt ongelfooflijk cool, dit wordt mijn nieuwe hobby. Zo ongelooflijk heerlijk als je eindelijk op die plank kan rechtkomen. Surfergirls rule :-)!! Waar ik de kans zie, zal ik zeker terug een plank huren!

Dan nog een dagje naar Isla de la Plata gegaan. Veel vogels gezien met blauwe voetjes, rode voetjes, opgeblazen rode borst of een grappig zwart maskertje rond de ogen. Maar het hoogtepunt van deze uitstap waren de walvissen die we onderweg hebben gezien. Man man, ongelooflijk hoe die beesten zich door het water bewegen, ze wuifden precies naar ons en sprongen imponant uit het water. En dat allemaal zo dicht bij!! Eventjes heb ik het op de eerste rij mogen zien vanop het dag van de boot. Prachtige beesten!!

Vandaag nog een dagje meer dus in Guayaquil, het wordt wat zoeken om iets leuks te doen in de stad, want dit is niet echt leuke of mooie stad. We houden ons wel bezig en genieten intussen van de aangeboden luxe.
Hopelijk kunnen we vanavond vertrekken vanuit Ecuador en dan nog even zien wat onze aansluiting in Madrid gaat doen. Hopelijk gaan we maandagavond dan in Brussel kunnen landen. Zoniet, kunnen jullie me morgen weer verwachten op deze blog. We`ll see...

Bye bye!!
Anne

:SMS update:: 15 november 2009 :
Goed aangekomen in cairo!Lange dag geweest met vertragingen, paspoortprobl, storm en echt vieze landing in londen.Genoeg voor 1 dag! Binnen weekje meer details.

:SMS update:: 17 november 2009 :
Zit voor 2e dag in woestijn. Dit is echt machtig! Slapen onder 1000en sterren, gigaduinen, rotsen, fossielen oeroud, zingen met bedoeinen,... I love it!

• 04 Oktober 2009 - 16:54

Caro:

He!

Amaai zeg, ik krijg er fash backs van mijn reis naar Bolivië van: toen zijn wij ook een dag langer ginds moeten blijven, alleen hadden wij ook wel een poepsjiek hotel, maar was ons eten en drinken gelimiteerd :-)

En wauw zeg, die natuur en die walvissen zal idd wel ongelooflijk prachtig geweest zijn... Ik zou natuurlijk ook alles willen horen (met fotootjes?!) van je... Dus nu moeten we zeker afspreken!!

Tot gauw!

• 04 Oktober 2009 - 18:19

Paps:

Oei Anne, ik hoop dat dit niet voor valt bij je volgende reis, dan mis je nl. de aansluting naar Argentinië.

Geniet nog een beetje van de geboden luxe en rust.

tot binnenkort.

• 04 Oktober 2009 - 18:19

Maffie:

haha, blijf ma nog wat langer surfer chic! Heb we een nieuwe fan in de groep, dat werd tijd!! Geniet van de extra onvoorziene dagen, weldra zit je alweer de dagen af te tellen in Maaseik naar je volgende reis :)

• 05 Oktober 2009 - 05:44

Lies:

Dag Anneeeeeee!
    Hopelijk kan je van de bijkomende dagjes toch nog genieten en je groep was bezig houden met je leuke spelletjes :-)
    Kom toch maar vlug naar huis!

• 05 Oktober 2009 - 07:00

Mattias:

Haha, heb ook eens 2-3 dagen vastgezeten in Delhi. Vijfsterrenhotel met massages etc, en overdag op de luchthaven spelletjes spelen... Kan zowel stom als tof zijn, hangt af van de state of mind, maar dat zal wel gn probl zijn zeker ;-)

• 16 November 2009 - 07:32

Frenssen E:

Hallo Anne,

Je bent gelukkig ondanks de problemen dan toch goed aangekomen. Hopelijk kan nu het genieten beginnen! Veel plezier en wees voorzichtig!
    Groetjes Ellen, Roel en Emma

• 17 November 2009 - 14:47

Maffie:

Marhaba Anne!! Precies alles goed daar...Waarschijnlijk geen internet connectie, maar fijn te horen dat na een moeilijke start alles prima verloopt in de Egyptische woestijn! Denk maar es terug aan P. Vermeersch en zijn woestijnverhalen...zie je hem al racen tegen boeboe daar in de zandvlaktes???

Nog veel plezier!!!

• 17 November 2009 - 16:30

Leen, Alias Mama:

ik vind dan toch uiteindelijk je SMS-jes die toekomen op je BLOG. Ze staan wel niet onder "Egypte" of "de farao's achterna" of zoiets... wel bij Ecuador, maar niet getreurd.

Ik denk dat het een unieke ervaring is daar in die woestijn. Geniet er maar van en doe alle mogelijke indrukken op die je kan krijgen!!!

Ik hoop dat alles met de deelnemers ook goed gaat.
    Kus van je mama!!!!

• 21 November 2009 - 13:48

Mama:

Dag Anne,
    Papa heeft zijn nieuwe internatianale pas afgehaald op de gemeente. Ik heb die nummer per mail doorgegeven aan Casa Cecilia. Dat is dus in orde.
    Verder zou ik nog mails moeten checken van 1. Fugutours (abriendolhuebla`s?) - daar staat SMS op mijn instructiepapiertje bij.
    Van die organisatie ontving ik nog geen mail.
    2. hutten (fantastico Sur) - daar staat bij betaling 6/12. Ook van hen heb ik geen mail ontvangen.

Joker heeft wel electronisch de vliegtuigtickets gestuurd. Die mail heb ik doorgestuurd naar papa om af te printen, maar ik zal dat zelf wel doen.

Ik denk dat jullie nu ongeveer in Luxor aangekomen zijn. Neem maar een flink douchke en hopelijk wordt het ook in Luxor een leuke tijd!

Kus van je mama.