Terug uit de woestijn - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Terug uit de woestijn - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Terug uit de woestijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 November 2009 | Egypte, Luxor

Dag allemaal,
Blijkbaar zijn mijn berichtjes met de gsm aangekomen bij de Ecuadorverslagen. Strange, ik krijg dat voorlopig niet aangepast.

Ik ben net terug uit 6 dagen woestijn. Dit is echt een schitterende ervaring geweest. Ik wist niet dat er zoveel verschillende landschappen zijn in de desert. Iedere dag zijn we op pad gegaan met 4 bedouinen die onze gids, kok en chauffeur waren. Prachtige mensen zijn dit, zo vriendelijk en behulpzaam. Na 6 dagen bouw je echt een goede band met hen op. Zo erg zelfs dat het een emotioneel afscheid werd. Ik hoop echt ooit terug hier te komen om met hen terug af te spreken.
We hebben de Witte Woestijn gedaan met prachtige witte rotsformaties, uitgesleten door winderosie, perfecte paraboolduinen (zijt maar zeker dat ik hier vaak aan goede vriend Vermeersch denk als ik met de jeep hierdoor aan het krossen was), giga zandduinen, gebergten in zandsteen, oneindig verre zandvlaktes, ...

Nu zijn we in Luxor aangekomen. Morgen naar de tempels van Luxor en Karnak, dan vallei der Koningen. Het EGyptisch Museum in Cairo heeft ons de eerste dag al ingewijd in het oude Egypte, nu op naar de realiteit.

Ik ga hier afsluiten, want het wordt al donker (kwart na 5) en wil graag terug zijn tegen dan in het hotel.

Mijn groepje valt goed mee, je leeft erg dicht op mekaar in de woestijn. Na 5 nachten dicht bij mekaar onder de sterrenhemel ga ik blij zijn met een warm bedje, want amai, tis koud onder die vallende sterren.

Veel groetjes!!!
Anne

• 21 November 2009 - 16:18

Lonne:

Hey zus!
    Klinkt allemaal super daar! Kben wel een beetje jaloers..Hebben ze je daar al proberen te kopen voor kamelen?:)Ondertss ben ik mij hier stilaan aan het voorbereiden op de blok die er bijna aankomt dus werk genoeg. Geniet er daar nog van!! Tot over 2 weekjes (de papa wordt al wat zenuwachtig hoor:)) xx

• 21 November 2009 - 17:53

Maffie:

klinkt alweer zalig Anne, ben blij dat je je zo goed amuseert, ook met de groep...Zie al uit naar de volgende samenkomst, komen we nog es wat "insider" info te weten....

Nieuws vanuit kessel-lo: tickets naar Buones Aires eindelijk geboekt, t avontuur wacht ons op....jiehaaaa!!!

• 22 November 2009 - 10:27

Paps:

Van je zus (Lonne) moet je het hebben, zomaar verkopen voor een kameel. Je verslag bulkt van enthousiasme over Egypte, je maakt iedereen zowaar jaloers. Hier is verder alles ok, paspoort, Visa en dollars zijn in orde voor Patagonië (wordt soms wel een tikkeltje nerveus). Waren gisteren nog bij juwelier Neureuther, deze man droomt ook van Patagonië, toch een bestemming die bij vele mensen indrukken oproept. Anne, amuseer ji nog bij de farao's en tot binnenkort.

• 22 November 2009 - 13:53

Lieselot:

Heerlijk om jouw reisverslagen te lezen en weg te dromen, want verbeteren is toch maar saai!! Nu ja het moet want vrijdag is het weer rapport!
    Hier in ons huisje is alles goed, ondertussen al helemaal geïnstalleerd!
    Geniet maar verder en hou ons op de hoogte!!!

Veel liefs
    Lieselot

• 23 November 2009 - 07:41

Ellen F:

Hallo Anne,

Terug in de bewoonde wereld :-)
    Het is echt heel tof om mee te kunnen genieten van jou avonturen!
    Nog heel veel plezier en tot gauw,
    Groetjes van alles Frenskes en co

• 23 November 2009 - 07:54

Mattias:

gdvdmme zeg; niet dat den informatica-wereld hier niet interessant is, maar woestijnen EN sterren, daar kan toch weinig tegenop. Ik vloek dus af en toe wel even bij al jou verhalen...

• 23 November 2009 - 08:26

Mama:

Leuk Anne, dat we nu reacties mogen schrijven in het onderdeel van de farao's. Zo te horen is alles wel meer dan goed.
    Probeer ook af en toe goed te slapen, want er wachten nog grote avonturen!

Mocht je tijd hebben, kijk je dan nog eens naar de reactie die ik eerder stuurde. Ik heb nog een paar taakjes voor jou te doen en ik weet niet goed meer wat.

Kus van je mama!!!

• 23 November 2009 - 13:02

Lieve:

Daar is maar één woord voor: WOW!!!
    Heb je vallende sterren gezien? :) moet echt wel zalig zijn daar! geniet er maar van!

• 23 November 2009 - 14:27

Sophie:

He schrootje,
    In de zondagskrant stond dit weekend juist een stukje over de Witte woestijn in Egypte; Mijn croissant smaakte plots niet meer zo lekker, had eerder zin in hun tajine en een kopje shai onder de hete zon.
    Ik ben blij te lezen dat het weer eens een superreis zal worden! Dat moet inderdaad een hele ervaring zijn in de woestijn. Luxor is dan weer ' de bewoonde wereld' maar toch een apart plekje he? Voor mij boden ze 4 kamelen en een paar schapen... maar de geschiedenis daar maakt het allemaal goed toch? Hopelijk kom je weer boordevol kennis en ervaringen naar huis en kan je direct weer vertrekken!
    Hier is alles goed, in een versneld rythme weliswaar voor de examens. Het onweert en het stormt een beetje... voor moest je heimwee hebben.

un beso!

sophie