Valley of the Kings - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Valley of the Kings - Reisverslag uit Luxor, Egypte van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Valley of the Kings

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 November 2009 | Egypte, Luxor

Hier ben ik nog een keertje!
Ik kom net terug uit de Vallei der Koningen. Daar bezochten we het graf van Ramses I en III en Seti II. Prachtige hierogliefen die er bewaard zijn, gigantische gangen om te doorlopen. Dat moet nogal wat geweest zijn voor die archeologen die daar voor het eerst op zijn uitgekomen. Heel wat anders nog dan kijken naar Egypt Monday op National Geographic. Hopelijk zijn we nu niet bezeten door de vloek van de farao, want ik wil hier toch nog graag de rest van de reis zonder brokken doorkomen.
De tempel van queen Hatsjepsoet heb ik ook mogen bewonderen, de kolossen van Memnon heb ik recht in de ogen gekeken en ik probeer nog steeds alle hierogliefjes te oncijferen en de goden uit mekaar te houden. Geen simpele opdracht, maar ik heb nog even tijd immers.

Ik ben nog steeds niet verkocht voor kamelen hoor, don't worry. Nu, hier zou ik wel snel van straat zijn als ik wil. Constant aangesproken als beautiful eyes, mooi mooi en zo. Ik ben blij dat ik altijd een sjaaltje bij heb dat ik graag rond me sla.
In de souks moet ik me inhouden om niet mijn portefeuille leeg te kopen aan mooie sjaaltjes. En dan die waterpijpen... Wij hebben er al de gewoonte van gemaakt om na het eten wat te lurken aan de chicha, dus zol zal er ook eentje in de rugzak belanden voor in Belgie. Lonne, als ik plaats genoeg heb, koop ik er ook eentje voor jou. En anders zullen we thuis eens samen moeten waterpijpen, hoewel, is dat wel goed voor de mama haar gordijnen ;-)?

Ik ben nu eventjes verzadigd wat tempels betreft en musea. Sommigen van de groep zijn nog naar een andere tempel en museum, maar ik heb er even genoeg van. Vooral van die massa's toeristen waar je constant tussen loopt. Japannes met mondmaskertjes, dikke mannen en opgetutte vrouwen die rechtstreeks van de 10tallen cruiseschepen komen, overal aangeklampt worden door verkopers, getoeter op de straat en stinkende uitlaatgassen, ... dat is zowat een straatbeeld hier in Luxor. Ik krijg nogmaals het besef hier dat ik duidelijk meer een natuur dan een cultuurmens ben.

Ik geniet volop van al dit moois en die indrukwekkende geschiedenis van het Oude Egypte, maar met die woestijn in het achterhoofd verlang ik toch weer naar de heerlijke rust. Binnen enkele dagen 2 dagen op een feluccabootje op de Nijl dobberen, terug onder sterren met 4 vallende sterren per 15 min, dat gaat weer genieten worden.

Morgen met de trein naar Aswan, richting Nubische bevolking. Dan Abu Simbel en Feluccatocht. Benieuwd wat voor moois er nog allemaal gaat volgen.

Doei!!!!
Anne

Merci voor al jullie berichtjes!! Heel leuk voor mij om iets van jullie te horen, dan zie ik toch dat de vriendjes en familie mij niet vergeten :-)!
:SMS update:: 27 november 2009 :
Intussen abu simbel bezocht, indrukwekkend! Nu dag 2 op nijl op feluccabootje. Heerlijk dobberen en relax genieten! Straks naar kamelenmarkt kam vlees kopen!

  • 23 November 2009 - 14:17

    Mama:

    keileuk, Anne!!!
    Ellen en ik proberen de schouders ondertussen eronder te zetten om reclameflyers voor de kienavond te verspreiden op de diverse kienavonden!

    Zorg goed voor jezelf en hou je portefeuille maar wat toe!!
    Kus van je mams

  • 23 November 2009 - 14:23

    Maffie:

    waterpijpen zijn zaaalig! Mocht het passen, breng je voor ons goeie kooltjes mee (van die kleine vierkante?). Istanbul betekende ook nieuwe waterpijp voor ons, ma onze kooltjes zijn ni meer goed!

    Trouwens, pas op voor de prijs. Zaterdag aangesproken op markt in Leuven, zonder iets te zeggen gezakt van 35 tot 20 euro, voor een GROTE waterpijp :)....misschien kan Lonne die gaan kopen!

    Nog veel plezier daar natuurmens...

  • 23 November 2009 - 14:29

    Lonne:

    Dag zus! Klinkt echt allemaal zo zalig daar! Hier regent en waait het al enkele dagen:s Dus wees maar zeker dat jij daar 10 keer beter zit dan hier.. Zou leuk zijn mocht je een waterpijp knn meenemen maar zorg mr eerst dat je zelf al jouw nieuw gekochte dingen meekrijgt :) Geniet er nog van!! Kus van het zusje

  • 23 November 2009 - 15:30

    Lies:

    Hey Anne, da lijkt daar allemaal weeral super. Ik snap heel goed dat je na al die tempels en al dat massatoerisme toch een beetje rust wilt. Maak maar dat je goed uitgerust bent om terug naar Argentinië te vertrekken! :-)

  • 23 November 2009 - 18:15

    Caro:

    Amaai zeg, de ene schone reis na de andere... En tja, het is misschien wel goed he dat je nu een overload aan cultuur en drukte hebt gehad? Dan apprecieer je de rust en de natuur nog meer?! En zeg, wat denk jij nu, wij vergeten jou toch niet?! ;-) Geniet er nog maar met volle teugen van!!

  • 23 November 2009 - 22:00

    Tom Tien Sien Imme:

    Hey geniet ervan!Op school zal je niet veel missen en wat je nu ziet en meemaakt....genieten daar! Hier geen hierogliefen maar Sint en Piet! Om maar te zeggen dat dat je ook nog ooit te wachten staat!!! vele groetjes en tga je goed!xxx
    De Fam Frenssen

  • 24 November 2009 - 09:42

    Evi:

    Hey Anne...
    Tempels, musea... mwoah... Ik lees ook liever over natuur en enge beesten ;-)
    Maar evegoed nog een keileuke reis gewenst!!
    Groetjes,
    Evi

  • 24 November 2009 - 10:22

    Katrien:

    Hoi Anne,
    Fijn om een verslagje te lezen over je trip in Egypte. Het brengt mooie herinneringen met zich mee!
    Geniet van het mooie weer, van je boottripje en je verblijf in Aswan. Zeker naar the unfinished obelisk gaan zien, dat vonden wij echt de moeite!
    Geniet ervan en breng aub wat zon mee naar huis. 't Is hier meer dan triestig!
    Groetjes,
    Katrien, Kris en Andries

  • 25 November 2009 - 20:14

    Mama:

    Dag Anne, we zijn vandaag eventjes bij moeke en vake geweest. Moeke is zoals je wist, jarig en zij was heel blij dat jij haar niet vergeten bent.

    Wij hebben met z'n allen naar jouw SMS-je mogen luisteren.

    Tot binnenkort op je BLOG.
    Kus van je mama.

  • 27 November 2009 - 07:37

    Maffie:

    zorg ma dat ze je der zelf ni tussenuit plukken....verdekt opstellen is de boodschap!


  • 27 November 2009 - 07:42

    Ellen F:

    Helaba!

    Amai Anne je bent stillekes aan van alle "markten" thuis aan het geraken :-)
    Nog een weekje en dan weer op naar het volgende avontuur!
    Veel plezier en tot...

    Groetjes Ellen

  • 27 November 2009 - 07:53

    Maffie:

    ....hahaha....vorig berichtje komt misschien wat raar over, heb gewoon wat tussenstappen weggelaten. Niet dat je zelf een kameel bent he Anne, maar al die begerige Egyptenaren zien misschien wel iets in een blondine, en hebben ineens genoeg bruidschat voorhanden om je aan de haak te slaan...

    dit effe ter verduidelijking! :)

  • 27 November 2009 - 10:03

    Mama:

    Dag Anne,
    Voorzichtig weeral zijn... met die kamelen.... Je weet maar nooit!!!

    Alle gekheid op een stokje. Ik wens je nog een heerlijke tijd in Egypte!!!

    Knuf van je mams.

  • 30 November 2009 - 08:56

    Mattias:

    maffie, zonder de verduidelijking was uw bericht leuker ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Luxor

De farao's achterna...

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Sailing on the Nile

23 November 2009

Valley of the Kings

21 November 2009

Terug uit de woestijn

30 November -0001

SMS Bericht plaatsen
Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 57768

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: