Bijna terug thuis! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Bijna terug thuis! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Bijna terug thuis!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Augustus 2011 | Peru, Huancayo

Hola muchachos!

Dit zal voor de laatste keer zijn dat jullie me lezen, althans voor dit jaar toch. Het reizen zit er weer bijna op en 1 september komt angstvallig dichterbij.

De week in Huancayo is echt omgevlogen, net zoals ik had verwacht. Voor ik het goed door had zaten mijn dagen helemaal volgepland met beetje werken voor T'ikani, bezoekjes brengen, etentjes en marktjes afschuimen.

Het afgelopen weekend was heerlijk!! Na de eerste slapeloze nachten hier, door het piekeren over de veeeele kindjes die we nog zouden kunnen helpen, ben ik zaterdag met Marieke, Bram, Lien, Mirte en hondje Pip naar Nahuimpucio gegaan. Dit is een dorpje aan een meer op een half uurtje rijden van Huancayo. Vorig jaar had ik ook al met Maffie en Suus de ruines bezocht die hier ietsje hogerop liggen. In het droge seizoen nu, is het uitzicht toch beduidend minder groen. Maar het zicht van mijn grote foto in de living, kwam me toch weer bekend voor. En weeral heb ik beseft in wat een prachtige omgeving ik mag vertoeven. Wandelingetje rond het meer, klim naar de ruines, verse forel eten, een balletje gooien, heerlijk de oogjes toedoen in het middagzonnetje, ... kortom iedereen was helemaal zen! En het heeft ons allemaal goed gedaan na de toch wel zware werkdagen.

Het was als de stilte voor de storm, want 's avonds ben ik met Mirte en Lien op stap geweest in de Taj Mahal, weet je nog, de discotheek? We hebben onze beetjes een beetje losgemaakt en lekker onnozel gedaan zoals het de gringa's toebehoort. Ideaal, want zo stoot je het mannelijk volk daar een beetje van je af. Dat partnerdansen is toch niets voor ons hoor... Hier was niet veel veranderd tov vorig jaar

's Anderendaags zijn we fris en monter naar de grote zondagsmarkt. Ideaal voor de soeveniertjesjacht! Lien en Mirte mogen een extra koffer meenemen en die hebben we dan ook volgestoken met leuke spulletjes van hier. Als je binnenkort ergens een T'ikani standje ziet op een of ander marktje, kom zeker eens kijken, want we zullen al deze spulletjes te koop aanbieden. De opbrengst gaat uiteraard helemaal naar T'ikani. Vriendjes en familie, als jullie iets leuks willen, vraag er gerust naar! Pennenzakjes, handtassen, sleutelhangers, pennen, kerstballen, kerststalletjes, leuke potjes en vogeltjes van kalabassen, ... een hele winkel!

Maandagvoormiddag heb ik gewerkt in de Waytakuna met de kindjes. Ik had plots bewondering voor mezelf dat ik dat vorig jaar 4 maanden heb gedaan. Wat vermoeiend zijn zo'n 16 dropjes die constant aan je been hangen, of naar de wc moeten, of een pijntje hebben of een speeltje willen hebben, of of of ... Schatjes zijn het, maar ik was kapot nadien.

Verder hebben we nog vergaderd met Warmisuncu, het gehandicaptenproject; ben ik nogmaals naar het ziekenhuis geweest met Joel en zijn mama; ben ik gaan lunchen bij de familie van Ruth, zij werkte voor Centro2b, het jeugdcentrum; enz.

Morgenvoormiddag ga ik nog een laatste dagje mee op huisbezoek voor Warmisuncu en dan sluiten we de dag af met een etentje hier thuis: papas a la Huancallina, aardappelen op z'n Huancayo, echt superlekker!!

Donderdag dan de busrit terug naar Lima. Hopelijk gaat dit vlotter dan de heenrit... en vrijdag vlieg ik terug!! Om dat zaterdagavond te landen in Zaventem. Joepie, weer terug thuis :-).

Tot snel dus!

Besito,
Anne

• 24 Augustus 2011 - 06:57

Mama Leen:

die laatste week is wel omgevlogen! Ondertussen heb je weer een heleboel extra-ervaringen opgedaan. Ik kan mij voorstellen dat je nu bekaf bent.

We zien je gauw.
    Kus van je mams.

• 24 Augustus 2011 - 07:43

Liza:

Hee Anne !

Nu gaan de laatste dagen daar echt in.
    De Taj Mahal kwam me meteen erg bekend voor :)

Nog héél veel plezier.
    Tot snel!

xx

• 24 Augustus 2011 - 08:14

Suus:

papas a la Huancallina... hmmm, das een tijdje geleden! Yammie.

De weken zijn echt voorbij gevlogen he..wow.. maar fijn om te lezen dat je t zo goed naar je zin gehad hebt, en zo veel afwisseling ook.. met een groep, alleen, met een vriendin en nu terug in je 2e thuis, super. Geniet er nog van de laatste daagjes & groetjes aan Lien. Dikke zoen

• 24 Augustus 2011 - 09:31

Lieselot:

De terugweg kan nu waarschijnlijk niet snel genoeg gaan! Je hebt in elk geval een lichtere rugzak zonder alle koeken en tandpasta's!

Tot snel!

• 24 Augustus 2011 - 11:47

Raf:

Hela Anne,

goeie terugreis, en waarschuw ze daar in Lima maar dat we je komen aflossen hé..

groeten!

• 26 Augustus 2011 - 13:33

Stephanie:

Hoi Anne, leuk om het vervolg van je reis te kunnen lezen! Goeie terugreis
    Groeten, Stephanie (de West-Vlaamse van in Panama :) )