Weer terug goed op weg! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Weer terug goed op weg! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Weer terug goed op weg!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Juli 2007 | Peru, Cusco

¡Hola!

Intussen zijn we opgeschoten, jawel, de gedoemde stad Arequipa hebben we kunnen achterlaten door een privebusje te huren met enkele andere toeristen. Intussen hebben we de heilige vallei van de inca´s bezocht. Prachtige ruines overal en zalige landschappen. Zelfs witte bergen op de achtergrond, ik geniet er van (de krampjes misselijkheidjes tussendoor weggedacht).

Vanochtend vroeg zijn we opgestaan om de tocht naar Machu Picchu te maken. Om 6u15 waren we op de site, na 1,5 uurtje goed gezweet te hebben. Het is een troost als je ook de stoere jongens geweldig hoort hijgen. We moeten niet onderdoen!
Het geeft je echt een speciaal, mysterieus gevoel om de zon boven de bergen te zien op komen en de oude inca stad steeds meer te belichten. Bij de wandeling terug naar beneden, heb ik me echt in een semi tropisch woud gewaand. Bananenbomem die bloeien, overal liaanachtige slierten aan de bomen en verkleedde Peuraanse jongentjes die me voorbij spurten in de afdaling.

Intussen is het hier al 3 dagen groot feest van Virgen del Carmen, een of andere heilige. Dansfeesten en parades vollebak. Echt de moeite... Behalve de nachtrust dan, want de hele stad staat op stelten. Jong en oud loopt met flessen bier in de hand, de sfeer zit er in hier. Wij houden ons in, de gezondheid gaat voor en onze zwakke maagjes houden het graag bij dieta de pollo (kippensoep), brood en cola.

Ja, jullie horen het al, de sfeer zit hier goed, we zijn weer vertrokken!!

Hasta luego!!

• 17 Juli 2007 - 19:19

Lieve:

Joehoe Anne,
    cool om af en toe iets te horen. 't Klinkt allemaal alleszins heel sjiek. 'k Ben echt al curieus naar je foto's. Geniet er verder van é.

Veel groeten vanuit Brussel

• 17 Juli 2007 - 20:48

Bert:

prachtig, ik zie zo dat jullie weer vol optimisme zitten en goed op weg zijn in jullie ontdekkingstocht.

• 17 Juli 2007 - 21:20

Moeke En Vake:

anne , wij zijn zeer blij dat alles in orde is gekomenHet zou jammer geweest zijn mocht je het hoogte punt van de reis zoui gemist hebben. Blij v

• 18 Juli 2007 - 06:27

Mieke:

Klinkt super allemaal! Hier begint de zon ook een beetje zijn best te doen de laatste dagen. Hoe lang dat precies gaat duren, weten we nog niet, maar nu is het goed te doen. Verdere nog een paar nieuwsflashes: Yves Leterme is als formateur aangesteld, een week eerder dan verwacht; en in Nederland denken ze erover na om paddo's te gaan verbieden, na een aantal rare ongelukken met toeristen. Zo blijft ge toch een beetje op de hoogte ;-)

liefs!

• 20 Juli 2007 - 21:56

DONDA:

Allez,

Zo te horen is het daar toch leuk, en af en toe ne keer een beetje tegenslag kan het alleen maar leuker maken voor de verhalen achteraf.

Nog veel succes en plezier met jullie tocht.

Grtz

DD

• 21 Juli 2007 - 12:27

Lonne:

hey,
    oef, eindelijk zijn jullie weggeraakt uit Arequipa:) gelukkig! Zo te lezen, is alles daar nu heel goed..
    Ook hier thuis gaat alles goed, liza is net terug van Hongarije, de rust is meteen verdwenen, amai.. maar ge zult al de verhalen ook nog wel en keertje horen!:p
    Ik ben net terug van de Gentse feesten, ik ben 3 dagen gegaan met Eline, tof was het daar!
    Allez, amuseer jullie nog en geniet ervan

Kus, Lonne

• 23 Juli 2007 - 16:32

Maarten:

Maar Anne toch, je zou toch moeten weten dat bier alcohol bevat en dat alcohol een ontsmettingsmiddel is en dat er ginder dus niets veiliger is om te drinken. Het komt er gewoon op aan om er voldoende van te drinken zodat de bacteriën allemaal afgedood worden en ze geen kans krijgen om resistentie te kweken. Een Vanderwaeren zou dat moeten weten!!

• 28 Juli 2007 - 19:13

Evi (van Ellen F):

Hey Anne!
    Lieve had mij uwe site doorgemaild..
    En ik kijk es af en toe.. maar niet te dikwijls.. jaloers eh... :-p
    Neenee.. Zeer zeker chique..
    Ma waar blijven de foto's?!
    Zorg ma dat ge wat tips hebt voor ons want wij zijn ook van plan die coté uit te gaan.. :-)
    Have fun daar... laat u gaan!!
    Groetjes Evi & Stijn

• 28 Juli 2007 - 21:06

Marleen:

Dit bericht klinkt heel wat beter dan het vorige!! Hopelijk blijven al de volgende zo of nog enthousiaster!
    succes! groetjes