Jaja, nog steeds Arequipa (paro) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Jaja, nog steeds Arequipa (paro) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Jaja, nog steeds Arequipa (paro)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Juli 2007 | Peru, Arequipa

Dag trouwe lezertjes,

We zitten nog steeds in Arequipa. Een paro, oftewel een staking van bijna alle sectoren, blokkeert ons al 4 dagen in dezelfde stad. Problemen voor onze verder planning uiteraard. Gisteren hadden we even heel veel hoop om te kunnen vertrekken. We zaten in de busterminal en het vertrek naar Cusco was bevestigd, tot... 10 min voor het vertrek wordt alles afgeblazen. Alles kan hier keren op zo'n korte tijd!

Nu hebben onze nieuwe hoop gevestigd op vanavond oftewel op een privebusje dat we misschien kunnen delen met andere lotgenoten (waaronder nog 3 Belgen die dringend in Cusco moeten zijn voor de Incatrail).

Je moet hier echt leven van dag tot dag, niet altijd gemakkelijk om je daarin aan te passen. We doen het wel goed vind ik, maar soms is de frustratie toch wel erg groot, zeker na gisterenavond.

Intussen kennen we Arequipa al uit ons hoofd en we hebben iedere gevel, kerk, klooster, ... gezien dat er bestaat :-).

Vraag me dus nooit om terug te gaan naar deze stad, we hebben er even genoeg van. êkebakkes oftewel degou, dit zijn momenteel wel onze woordjes :-)

Veel groetjes, hopelijk een volgend berichtje vanuit Cusco en omstreken.

Ana

• 14 Juli 2007 - 15:27

N. Bert:

ja, klagen jullie maar !
    hoeveel hebben er het geluk om er zo opuit te trekken, en gedurende al die tijd zich van niks iets aan te trekken ! Leven van dag tot dag, dat is toch wel het mooiste wat er bestaat ! Het vervolg komt wel. Ik volg jullie, maar dann vanop een grote afstand ....
    Geniet maar ! Groetjes,

• 14 Juli 2007 - 16:44

Lonne:

Echt stom voor jullie! Ik hoop dat alles snel opgelost geraakt zodat jullie toch niet teveel missen van jullie verblijf daar. Want er zullen nu wel dingen zijn die jullie niet kunnen gaan bezichtigen zeker?!
    Hier thuis is alles goed! Morgen repetitie met de band, kheb van hen een microfoon gekregen voor mijn verjaardag dus dat zal wel allemaal in orde komen!:)
    Hopelijk horen we snel weer iets van jullie, maar dan vanuit een andere stad!:)

groetjes, Lonne

• 15 Juli 2007 - 08:14

Heleen:

dag dames, jullie verhaal doet me denken aan die zuid-amerikaanse film aan een busterminal (naam ontsnapt me), waar de mensen met elkaar opgescheept zitten omdat er geen bus is. Frustraties maar ook schone liefdeshistoires... Soit, ik hoop dat het niet te lang duurt voor jullie, want er zijn nog zoveel andere mooie plekjes om te ontdekken.
    Hier is het ondertussen warm geworden, heet, eindelijk komt het zomergevoel boven. Ik zwel wel een beetje op, naast de andere kilo's die er nog zijn bijgekomen... de kleinen zit er nog altijd in. Ik wacht op jullie terugkomst hé! Ciao ciao heleenx

• 15 Juli 2007 - 09:27

Moekr En Vake:

Anne, watt jullie nu mee maken is een ramp. Zoiets maakt je reisplan helemaal in de war. Hopelijk komt er toch, nu ik dit schrijf licht in de zaak.Wij doen het behorlijk goed en hebben Lonne's verjaardag goed kunnen vieren. Het gesprek ging over Anne en metgezel, die de wanhoop haast nabij zijn Maak er toch maar het beste van ! dag in de hoop dat het toch nog goed komt.

• 15 Juli 2007 - 09:56

Kim:

Dag meisjes! Snel even een berichtje om jullie wat wachtmoed te geven! Hopelijk zijn jullie snel ter plaatse! Van rariteiten gesproken! Hier in België veranderen de seizoenen wel heel snel van herfst naar zomer! Nu is het hier toch wel warm hoor. Typisch Belgisch: ofwel heel koud en dan ineens heel warm. Nooit eens een rustige overschakeling van het weer. Maar ja...
    Zo, nog veel travellingcourage en jullie doen het heel goed hoor! Tot de volgende! Groeties Kim.

• 15 Juli 2007 - 15:44

Nele H.:

He meiden,

Ik hoop voor jullie dat het snel is opgelost. En voor de rest nog geen problemen gehad? Als je daar alles al gezien hebt geniet dan maar van het mooie weer, want hier is het niet zo goed. Gisteren en vandaag is het goed, maar de dagen er voor waren niet veel zaaks. Tinne de Witte is bevallen van een dochter Bo. Zo ik ga jullie laten en nog eenbeetje aan de IO's werken van STW. Groetjes en tot het volgende bericht.

• 16 Juli 2007 - 08:57

Thomas:

Het moet niet prettig zijn, maar geniet er toch van. Ik ben alleszins jaloers op jullie reis en om dat beetje tegenslag zul je later nog kunnen lachen.

Tkomt wel goed!

ps: En dan zeggen in je vorig bericht "Verder loopt alles gesmeerd!!" Precies een voorteken.

• 16 Juli 2007 - 13:08

Bert:

ondertussen heb ik vernomen dat jullie er echt wel triest om zijn. Ik veronderstel dat alles wel goed komt. Hopelijk zijn jullie ondertussen toch nog vertrokken. geniet er toch maar van
    daag

• 17 Juli 2007 - 11:12

Nelle:

Hey meisjes!

vanaf vandaag kan ik jullie avonturen weer volgen, want ik ben net terug van vakantie naar Portugal met Lot. Het was heel tof, we zijn elkaar niet in de haren gevlogen en voelden ons echte kampeerders (vooral toen we ontdekten dat er een kat drie keer tegen onze tent had geurineerd!) Eikebah! Blij om te horen dat het beter gaat met Sophie! Anne, alle aandacht besteden aan genieten en frustraties overboord!

Liefs, Nelle xxx

• 17 Juli 2007 - 15:26

Lieselot:

Hoi hoi!

Jep katten die tegen tenten plassen maken het kamperen pas echt kamperen hé!
    Tof om jullie avonturen mee te volgen! Niet te veel zorgen maken over de dingen die niet gesmeerd lopen en vooral genieten van de rest! Ook veel foto's maken (voor een volgende lady's night ;-))
    Zorg goed voor elkaar en voorzichtig zijn hé!

• 17 Juli 2007 - 17:11

Lien:

Dag lieve collega's,

Vanaf vandaag kan ik vanuit ons nieuwe huisje ook mijn mails nalezen en jullie avonturen volgen! Geniet nog maar heel erg van jullie tripje!!! En voorzichtig zijn he!
    Veel liefs,
    Lien