Ushuaia: el fin del mundo y el fin del viaje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Ushuaia: el fin del mundo y el fin del viaje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Ushuaia: el fin del mundo y el fin del viaje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hier ben ik dan voor een laatste berichtje vanuit Argentinië. Het einde van de reis waar zo lang naar werd uitgekeken is al nabij.

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Ushuaia, de meest zuidelijkst gelegen stad ter wereld.
Na een lange busrit van 13 uur zijn we terug in Argentinie gearriveerd. Een heel monotoom landschap dat oneindig lijkt was te bewonderen van uit de bus. Even zijn we met de bus op een overzetboot geweest, Vuurland ligt immers op een eiland dat van het vaste land gescheiden is door de Straat van Magellaan. Het heeft iets mytisch als je daar vertoefd. Zeker als je de verhalen van de ontdekkingsreizigers en wetenschappers hoort en leest. Wat een ontdekking moet dat geweest zijn en wat een avonturiers!! De gevolgen ervan zijn helaas wel desastreus geweest want in heel Patagonie heeft geen enkele Indiaan het overleefd.
In Ushuaia zijn we naar het Nationaal Park van Vuurland geweest een prachtig natuurgebied met meren en veel bergen in de omgeving. Het lijkt zo ongaangeraakt waardoor het echt het voelt als het einde van de wereld. We zijn naar daar vertrokken met het gedacht dat de thermische bloesjes hier zeker van pas zouden komen, maar wij hebben hier een van die uitzonderlijke dagen per jaar mogen meemaken, waarop op tot 20-25 graden wordt. Maar dan mag je niet te hard juichen, want hier zijn echt 4 seizoenen per dag. Dezelfde dag hebben we het ook zien sneeuwen en zijn we uitgeregend geweest. Hier moet je dus echt op alles voorbereid zijn.
We hebben ook nog een boottochtje op het beroemde Beagle gedaan. Onderweg zagen we enkele kolonies zeevogels en zeeleeuwtjes. Darwin moet hier zijn gangen nogal hebben kunnen gaan! De bekende vuurtoren staat ook meer dan eens op de foto.
Na het Ushuaia avontuur hebben we afscheid genomen van Patagonie en zijn we terug gevlogen naar Buenos Aires waar we nu nog even vertoeven. Gisteren was het hier echt een zomers dag, super heet, zelfs de mensen hier waren aan het puffen. Wij genoten van de laatste straaltjes zon want vanaf morgen zal het van 30 naar 3 graden of zo gaan vrees ik. Dit is een stad die leeft, iets anders kan niemand beweren. Gisteren was er massaal veel volk op straat, overal marktjes, muziek, dansende mensen en tangokoppeltjes. Jong en oud is hier vertrouwd met deze passionele dans. We bezochten nog de artistieke wijk La Boca, met het kleurrijke straatje Caminiti en het voetbalstadion van de Boca Juniors van Maradonna. Bussen toeristen worden hier afgezet.
Daarna hebben we verder de bus genomen naar La Recoleta waar we toch zeker het graf van heldin Evita Duarte niet konden overslaan.
Een mooie laatste dag in deze wereldstad was dit!
Deze namiddag vertrekken we hier terug richting België. Hopelijk gaan de terugvluchten vlot en staat de airco in het vliegtuig niet te hard.
En dan zijn we morgen, net op mijn birthday :-) terug!

Adios en tot in België!
Anne en nog steeds ook de papa.

• 28 December 2009 - 12:07

Leen:

Anne, alvast een heel gelukkige verjaardag en een schitterend 2010!
    Tot binnenkort!

• 28 December 2009 - 14:13

Leen (de Mama):

Voor jullie is de reis inderdaad bijna afgelopen. Op het thuisfront is het een lange tijd geweest, maar niet onoverkomelijk. Voor jullie zal de tijd wel omgevlogen zijn. We zullen blij zijn als jullie veilig en wel weer in Zaventem geland zijn!

En dan Anne... hop naar het volgende spannende avontuur.

En morgen... een gelukkige verjaardag!!!
    Mama

• 28 December 2009 - 14:45

Evi:

Haai Anne en papa van Anne...

Klinkt zaaaaaalig allemaal!! Kben benieuwd naar de foto's.. Een goeie terug reis he!!
    Tot binnekort..
    Groetjes,
    Evi

• 29 December 2009 - 18:07

Caro:

Als biologe bonkt mijn hartje toch wat sneller bij het lezen van dit alles...
    Blijkbaar ben je intussen al terug in België, en ik maar smsen met het idee dat je nog in verre zonnige oorden zit :-)

• 03 Januari 2010 - 16:18

Vera En Willy:

Dit laatste bericht is ons ontsnapt. We hebben onze buurman gisteren al live gezien. Trip heeft hem deugd gedaan, zoveel is duidelijk. De temperatuur-val is gecompenseerd met warmte van de buren, en wat tequila.
    Anne, nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Welcome back.

Vera en Willy