Peninsula Valdes, Perito Moreno: check! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Peninsula Valdes, Perito Moreno: check! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Peninsula Valdes, Perito Moreno: check!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 December 2009 | Argentinië, El Calafate

Dag allemaal,

Intussen ben ik al een heel eind opgeschoten in onze trip naar Argentinië. We zijn begonnen met een dagje Buenos Aires. Op het eerste zicht een mooie stad met gezellige wijkjes. De vermoeidheid heeft ons daar zwaar geslaan, dus we kropen er vroeg in bed om ´s anderendaags verder te vliegen naar Trelew, zo´n 1500 km verder naar het zuiden. ´s Ochtends stonden we erg vroeg op, we moesten immers al om 5u ontbijten om op tijd de vlieger te halen. Blijkbaar hadden we ons ook nog een uur vergist in tijd en was het nog maar 4u!! Strange, het vliegtuig gisteren gaf het verkeerde uur aan. Even helemaal in de war dus! Al goed at het in deze richting was en niet andersom, anders hadden we misschien onswe vlucht gemist.

Aangekomen in Trelew, zijn we direct doorgegaan naar Puerto Madryn, de uitvalsbasis om Peninsula Valdes te exploreren en al zijn fauna en flora.
Heerlijk weer maakte deze dagen perfect!! We hebben echt genoten van de walvissenjacht (enkel kijken uiteraard, en veeeeeeeel foto´s), de dolfijnenjacht, de zotte pinguins zonder coordinatie, die struikelen over het kleinste stuppeltje, zeeleeuwen en zeeolifantjes. Alles samen een unieke dierentuin inhet groot!

Nu zijn we na een nachtbus en aansluitend een dagbus (ongeveer 22uur bussen) beland in El Calafate. Het lijkt een beetje op Chamonix, een toeristisch stadje dat barst van winkeltjes en restaurantjes. Na vandaag begrijp ik heel goed waarom dit hier staat. We hebben vandaag de eer gehad om de Perito Moreno gletsjer van dichtbij te zien. Ik had er al zoveel over gelezen en gehoord. En amai het heeft een grote indruk nagelaten. Deze gletsjer is echt immens!! Mega ijsschotsen die het meer in storten en dat van een wand van 60 tot 80m hoog. We vaarden met het bootje er vlak langs af, klaar met het fototoestel om de perfecte plaatjes te schieten. Ons geduld werd beloond!
Op deze plaats allen al kan je een hele week spenderen, maar die tijd hebben we niet... Morgen gaan we verder naar El Chalten, klaar voor de eerste trekking met het tentje. Hopelijk blijft het mooi eweer nog even aanhouden hier!

Veel groetjes,
Anne

Woordje van papa:
Op de blog van Anne kunnen deelnenem is iets speciaals, maar al wat we hier beleven is speciaal, ronduit schitterende en uitgestrekte landschappen.
Patagonië is ervaren maar ik vrees dat het toerisme langs hoe meer de overhand gaat nemen op het land.
Samen met Anne Patagonië doorkruisen is vertoeven in goed gezelschap, een echte globetrotter die niet gauw uit haar lood te slaan is.

Groetjes
Eric

• 12 December 2009 - 21:36

Mama Alias Leen:

Wat leuk om eindelijk op de blog iets te lezen. Ik ben blij dat jullie het zo goed stellen. Natuurlijk had ik wel verwacht dat de eerste dag immens zwaar en vermoeiend zou zijn! Al die uren onderweg en dan ook nog eens dat uurverschil. Dat is niet niks.

Hier bij ons is alles goed. Bomma vroeg mij vele groeten te doen als ik de gelegenheid kreeg. Hiermee is dat dus ook weer gebeurd.

Liza en ik stellen het tijdens de week goed onder ons tweetjes. Vandaag ging het studeren iets minder vlot. 's Zaterdags blijft een ellendige dag in de examentijd.
    Lonne kwam donderdag al naar huis om ons gezelschap te houden. Ze is bloednerveus om Thomas donderdag af te halen.

Geniet van jullie reis!
    Vergeet af en toe niet om goed uit te rusten.
    Ik zie jullie graag.
    Kus!!!

• 13 December 2009 - 08:28

Liza:

Hallo!

Oh, allemaal kleine diertjes... Daar moest Liesje bij zijn e ;)
    Zo te zien hebben jullie het er heel goed naar jullie zin, en dat mag ook wel eens e... :)

Hier thuis gaat alles zijn gewone gangetje. Eindelijk bijna gedaan met de examens en dan kan de vakantie voor mij beginnen.

Geniet nog maar veel van jullie reis!

Kus van de kleinste

• 13 December 2009 - 09:58

Lonne:

Dag papa en Anne,
    Goed te horen dat het daar leuk is! Jullie hebben het daar duidelijk naar jullie zin.
    Wij stellen het goed hier. Vanavond terug nr Leuven en dan nog 3 daagjes wachten:)
    Geniet er van!! En tot snel! xx

• 13 December 2009 - 10:11

Sophie:

Goeie morgen! Want jij bent nu nog aan het slapen denk ik....
    Weer in de war geraakt met de uren daar? Herinner je je onze aankomst in Lima toen? Verwarrend, je bent dan al zo moe en vol spanning...
    Wat leuk te vernemen dat jullie het daar zo mooi vinden. Mijn ouders vertelden net hetzelfde.
    En die Perrito Moreno is dus écht zo indrukwekkend? Gelukkig groeit die nog (ik las onlangs meer dan een meter per dag...), want hier staat Kopenhagen al op z'n kop. Horen jullie er wat van daar?
    Alé, bereid jullie dan nu maar voor op de sportieve momenten die jullie te wachten staan. Op welke hoogte zitten julie dan? Hopelijk al wat aangepast..?
    Veel liefs aan jou en doe je papa veel groetjes en zeg hem dat ik helemaal akkoord ga mat zijn woordje, uit ervaring weet ik dat jij dat super doet!

sophie

• 13 December 2009 - 12:02

Mieke:

Tof om jullie reis zo te kunnen volgen. Geniet ervan!

• 13 December 2009 - 12:10

Linda:

Wat een schitterende ervaring moet dit voor jullie beiden zijn!
    Mooi.
    Linda