eerste werkdag - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu eerste werkdag - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

eerste werkdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Februari 2010 | Peru, Huancayo

Hoi Hoi!

De eerste werkdag is achter de rug. Allee, tis te zeggen, de werkdag is van 8u tot 13u, op zaterdag tot 14u. Vanochtend vroeg weer wakker, en had zin om te vertrekken. Een 20 min stappen naar het werk, nu kijken de mensen nog raar op straat, maar binnen een weekje zullen ze denken, daar is ze weer... De kindjes stroomden 1 voor 1 toe. Echt schattig!! En flink dat die zijn. Vandaag waren er maar 11 in het klasje, en maar eentje weende bij het afzetten. Ze hadden ogen te kort om naar die rare gringa te kijken. Maar na een uurtje kwamen zo al eens stiekem naar me toe. Ze zijn superbraaf. Moet alleen nog leren streng te zijn precies. Niet gemakkelijk in een andere taal. Om 9u in een rijtje, of beter treintje, al zingend naar de toiletten om de handjes te wassen, en dan het stevige onbijt. Een of andere graansoep, waar ik beter nee tegen had gezegd, want kreeg het echt niet binnen. Geen goed voorbeeld dus, denk dat ik morgen ga passen... Dan weer beetje spelen, kindje op potje zetten, snottebel afvegen, torentjes bouwen, de liedjes moet ik wel nog leren. Dan weeral handjes wassen om daarna lekkere fruityoghurt te eten. Dat ging snel binnen bij de kids. Maakt niet veel uit hoeveel ze knoeien op hun kleedjes, die zijn toch al zo smerig. Boven op ons dakterras is een klein speeltuintje geinstalleerd, 2 schuifaffen en 2 wipplankjes. Die klein mannen heb echt nergens schrik van, ze klefferen erop alsof nooit iets anders deden. Ik hou mijn hart soms vast!!
Der zitten echte schatten tussen, ook enkele deugnieten uiteraard. Als ik ze wat beter ken, zal ik wat fotootjes pakken en op mijn picasazeb zetten. Nog even geduld hiervoor.

Voorlopig heb ik het internet thuis nog altijd niet aan de praat gekregen, heb gemaild naar het meisje die voor mij in mijn kamer zat, hopelijk kan zij me snel verder helpen. Nog even geen skype dus, maar ik hoop dat het snel in orde kan komen.

Ik ga jullie laten want Bram en Marieke komen me seffes uithalen om te gaan eten bij Anne en Mark thuis. De eerste samenkomst met alle Nederlanders, en ik dus..

Het gaat me goed vandaag, toch een stuk beter dan gisteren. Laat hopen dat het zo beetje bij beetje erop vooruit gaat!

Un Beso!!
Anne

  • 06 Februari 2010 - 20:54

    Mama:

    amai, het zal een gewemel geweest zijn met die kindjes.
    De bijeenkomst vanavond met de Nederlanders en jijzelf zal ook wel leuk worden. In elk geval leren jullie elkaar dan een beetje beter kennen. Dat is altijd prettig en maakt het werk makkelijker.
    Besos.
    El mamá

  • 06 Februari 2010 - 20:54

    Lonne:

    Goed te horen dat het daar bij jou al beter gaat! We hebben veel aan jou gedacht vandaag, hoe het zou zijn met de kleine ukkies! Het zal idd wel stilaan beter gaan en het zal daar wel wennen.
    Het klinkt alvast leuk daar! Geniet van het etentje! x

  • 06 Februari 2010 - 20:54

    Mama:

    te rap geweest: La mamá

  • 07 Februari 2010 - 09:25

    Greet:

    dat verslagje klinkt al een heel stuk beter !
    tuurlijk komt dat allemaal goed ...

  • 07 Februari 2010 - 12:02

    Liza:

    Oh al die lieve kindjes :)
    Ze gaan je graag hebben hoor!

    Dikke kus

  • 07 Februari 2010 - 23:56

    Stien:

    Hey Anne,
    Leuk om lezen dat je het beetje bij beetje naar je zin aan het krijgen bent daar. Is ook allemaal niet zo evident he. Maar met een paar van die kleine pagadders rond jou, kan je niet anders dan toch minstens een paar keer per dag intens gelukkig zijn vind ik :-)
    Heel veel groetjes van Ben ook en van onze eigen pagadder, Line

  • 08 Februari 2010 - 07:46

    Ellen F:

    Hey meid,

    Iedere dag een stapje vooruit ... :-) Het klinkt wel heel grappig met die kleine mannen, wat een aanpassing hé :-) van de grote kinderen naar de kleine kinderen.
    Nog een paar dagen en dan ken je iedereen, weet je de weg en kent iedereen jou! Dan komt alles dik in orde!
    Dikke knuffel Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancayo

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 57768

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: