Opnieuw gesettled - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Opnieuw gesettled - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Opnieuw gesettled

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Maart 2010 | Peru, Huancayo

Het is gelukt! Ik ben verhuisd én het internet werkt weer. Het verhuizen dat ging vlot, was al blij dat al mijn spullen nog (min of meer) in mijn valiezen pasten. Het is toch wel een opluchting dat ik weg ben uit de Calle Jose Galvez, ik begon me ook nogal hard te ergeren aan Amerikaanse David. Een rare jongen, die rare kronkels in zijn hoofd maakt en daarbij ook nog eens heel zijn maalproces in mijn mond tentoonstelt. Jakkie!
Maar goed, nu woon ik dus bij Ana. We hebben hier de keuken geverfd, en de boel beetje omgehuisd in het huis. Nu alles op z'n Peruviaans he, het internet lukte pas nadat zich er 3 personen mee gemoeid hebben. Ik dacht al dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk bleek het enkel om een verkeerd paswoord te gaan. Ja, dat heeft dus weer wat in gehad voor het functioneerde. Maar nu dus back online!
Mijn kamertje is supergezellig, en een heerlijk bedje, met dank aan de goede matras van Bram en Marieke. En hondje Luna dat hier bij ons woont is superlief. Het is een echte fletser die graag het Nederlands hoort. Hij was tot voor kort de hond van de familie Vanderploeg die hier met T'ikani zijn begonnen. Er moeten nog wel kleine dingetjes in orde gebracht worden zoals het lek in het dak, de andere 2 lekjes in de leidingen in de (nieuwe) keuken, mijn kleerkast die nog in de maak is, potten en pannen in de keuken (Ana is precies niet zo'n kokkin. Weet je, dit is allemaal een leuke bezigheid, het geeft het steeds meer een huiselijk gevoel.
Verder ben ik gisteren naar de film 'Invictus' geweest met Ana. Een film over Nelson Mandela, Zuid-Afrika en rugby. In die cinemazaal waan je je echt niet in Peru. Alles zoals thuis, echt gek als je daar dan buiten komt. Het enige grote verschil is de prijs, het ticketje kostte me 1,5 euro. Dat kunnen we dus nog wel eens meer gaan doen.
Deze namiddag was plots een relakse namiddag. Ik had gepland om met Anne en Jonathan de ronde te doen om alle documentatieaanvragen in te dienen voor ons vrouwenproject. Je moet hier immers voor ieder cijfer dat je wilt een officieel document schrijven dat moet worden afgestempeld worden en 2 weken later mag je teruggaan. In de tussentijd zoeken de mensen van de betrokken instantie de cijfers die je wilt. Zelf gaan snuffelen tussen de boeken werkt hier dus jammer genoeg niet. Maar alleszins, Jonathan stelde voor zelf de hele tour te doen. Dat hebbben we dus graag aangenomen. Hij had immers wat goed te maken want op de vergadering maandag kwam hij 2 uur te laat opdagen en hij had zijn taak niet gedaan... We waren al van het gedacht dat ie het was afgetrapt. Maar goed, hij kreeg nog een kans en het lijkt ons dat ie het goed aan het maken is. Leuke verrassing dus voor Anne en mij. Wij hebben dan van deze namiddag een toeristennamiddag gemaakt. We zijn van de ene markt naar de andere gewandeld, gesnuffeld in de souvenierswinkeltjes, foto's getrokken van de vleeswaren op de markt, van de vele cavia'tjes, klaar om geslacht te worden, van de gedroogde kikkertjes en de geitenkoppen. Als afsluiter een jugo'tje met ananas en sinaasappel drinken op de markt, lekkere vitamientjes!
Ik heb hier net ook de oven uitgeprobeerd, moeilijk hoor zo'n gasoven. Mijn pizza was half aangebrand aan de onderkant. Snap dat niet hoor, hoe je zoiets moet instellen. Ben benieuwd wat het zal geven als ik ga proberen brood te bakken.
De komende dagen zullen we ons bezoek aan Lima voorbereiden. Zaterdag vertrek ik met Anne naar Lima om enkele bezoekjes te brengen aan vrouwenorganisaties die werken rond hetzelfde thema als waar wij mee bezig zijn. Het toeval wil dat het maandag internationale vrouwendag is, dus dat is wel tof. Ideaal om wat activiteitjes in de hoofdstad bij te wonen. Zondag ga ik ook met Pieter van geografie afspreken. Die zit dan ook voor een weekendje in Lima. Je ziet he, de wereld is klein. Ik kijk wel uit naar dit weekendje: even weg uit Huancayo, beetje toeristen, relaksen, misschien naar de zee (?), lekker gaan eten, 's avonds een stapje zetten, en dan maandag en dinsdag intervieuwtjes doen.
Alleszins jullie Anne stelt het goed!!

Hasta luego!!
Anne

  • 03 Maart 2010 - 06:33

    Mama:

    Dag Anne, ik ben blij dat je verhuisd bent en ik ben ook blij dat je het bij Anne naar je zin hebt. Ik heb de indruk dat het goed gaat tussen jullie beidjes. Dat is goed, ook voor latere contacten!

    En ook dat tempo in Perú, ik denk dat Thomas daar in Bovilivia ook alles over weet. In onze ogen kan dat vrij ergerlijk zijn, anderzijds zouden wij het hier in onze Europese contreien beter wat rustiger aan doen.

    Bomma had nog groot nieuws: Ilse (van Tim) is zwanger. Nog maar heel pas en wij hopen samen met hen dat alles goed zal gaan!
    Morgen (donderdag) vertrek ik in de late namiddag naar moeke. Ik blijf daar dan slapen en vrijdag ga ik naar de eerste lesdag in Sociale School van Heverlee voor de module "contextuele therapie". Ik neem mijn laptop mee en plug mij bij moeke in op het internet als je mij vooraf een berichtje doet. Ik hoop dat het internet bij moeke werkt, dan hoor ik je morgenavond misschien.

    tot Anne.

  • 03 Maart 2010 - 07:34

    Ellen F:

    Hallo Anne,

    het is echt heerlijk om je zo enthousiast te horen vertellen over je nieuwe huis/thuis. Geniet van het komende weekend en tot mails.

    Groetjes Ellen

  • 03 Maart 2010 - 09:13

    Sophie:

    he Anne,

    nu heb ik je nog altijd niet gvonden op Skype! het wordt hoog tijd want ik wil je dat ook allemaal eens live horen zeggen, je klinkt zo enthousiast, goed voor u!
    Doe zo verder, je geniet er duidelijk van.
    veel liefs,
    sophie

  • 03 Maart 2010 - 10:12

    Liza:

    Hee Anne!

    Ik besefte dat het al even geleden is dat ik nog gereageerd had. Een groöte sjan... Maar dat maak ik nu dus goed e:)

    Je stelt het er heel goed zo te horen. Wij missen jou wel hoor! Maar het doet goed om te horen dat je je er bijna al zo goed als thuis voelt.

    Hier in België is alles dik in orde, de koude winter is voorbij aan 't gaan en het lenteweer is in aantocht. Dus dat wil zeggen: de zomer is bijna in zicht! Dat heeft dan met gevolg dat ik eindelijk van de klassieke schoolbanken af mag.
    Enja, mijn keuze ligt voor 100 % vast, het wordt maatschappelijk assistent in Heverlee. We gaan ook voor de lessen beginnen op 3-daagse vanuit de studentenwerking dus dat is meteen wel plezant en goed voor mijn sociale contacten nog meer uit te breiden ;)

    Annetje, nog heel veel plezier daar!!

    Dik kusje van je liefste zusje

  • 03 Maart 2010 - 17:13

    Een Ander Lief Zusje:

    Dag zus,

    Klinkt daar allemaal heel leuk! Zo te horen is stilletjes aan alles op zijn pootjes terecht aan het komen en begin je daar goed te wennen. In Maaseik en Leuven gaat alles zijn gewone gangetje, hoewel de feestjes wel zijn toegenomen sinds Eveline terug is:)
    Maar het schoolwerk vlot ook behoorlijk hoor! Ik ben volop bezig aan mijn bachelorpaper. Niet altijd even leuk maar er komt vordering in.

    Geniet van je weekendje Lima! Ik moet nu gaan koken voor Eveline en Griet:)

    Kus! xx

  • 03 Maart 2010 - 18:45

    T. Greet:

    Hier ben ik ook weer!
    Goed Anne dat je verhuisd bent. Nu nog met de cocina de gas leren werken ... kijk eventjes eens heel heel goed naar dat ding en dan lukt dat wel!
    Jij bent toch zelf ook wel een beetje multifunctioneel zo lijkt mij ...
    Heb een fijn weekend in Lima ! En heerlijk chillen ...

  • 07 Maart 2010 - 15:37

    Maffie & Suus:

    klinkt goed Annita! Houden zo zou ik zo zeggen.

    wij momenteel in puerto madryn, gisteren peninsula valdes bezocht, en over n uur vertrekt de bus naar Ushuaia....30 uur zitten en liggen...hahaha!!!

    hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancayo

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 57762

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: