Het afgelopen weekend - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Het afgelopen weekend - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Het afgelopen weekend

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Februari 2010 | Peru, Huancayo

Het weekend was ditmaal niet zo’n leuke tijd. Zondagochtend ben ik naar de toeristische zondagsmarkt gegaan, hier in het centrum. Toeristisch in de zin van veel Peruvianen uit de omgeving die naar hier komen. Was leuk om eens rond te wandelen. De artisania die ze er verkochten heb ik toch nog laten liggen. Ik vermoed dat ik ze veel goedkoper in de omliggende dorpjes kan kopen, waar ik zeker nog eens naar toe ga gaan. Ik werd op de terugweg naar huis aangesproken door een gastje van een jaar of 20. Hij vroeg me hoe ik heette, vanwaar ik kom etc. De typische vraagjes voor de gringo’s. Nu geraakte is wel niet van die kerel af. Hij wilde wel meewandelen tot mijn huis, hetgeen ik dus echt niet zag zitten. Ze moeten me hier niet weten wonen. Uiteindelijk heb ik hem toch zo ver gekregen om een andere straat in te slaan. Oef, hier was ik vanaf … , althans dat dacht ik. Een uurtje nadat ik thuis was gekomen, klopt er plots iets aan de voordeur. Ja shit!! Stond die pipo ineens voor mijn deur. Hij had me dus wel heel sluw gevolgd, want had nochtans een paar keer achter me gekeken, zonder dat ik hem gezien had. Ik stond echt perplex. Het enige dat ik kon uitbrengen was “Wat doe jij hier?!” en ik heb de deur dicht geslaan. Ik kan je verzekeren dat ik de eerste dagen toch goed rond me kijk of ik hem niet zie. Bah!
In de namiddag dacht ik dan relaks naar het “Hindu Remember” dansoptreden te gaan kijken. Terwijl ik in de gigantische rij stond aan te schuiven met Jaap en Dorien en enkele jongeren van Centro2B, werd ik plots zó slecht! Kon niet anders dan de taxi terug naar huis pakken. Was het van de felle zon of iets anders? Zal het niet weten... Eens thuis in mijn bed verergerde het alleen maar, koorts, duizelig, krampen, kortom ik was echt niet goed! De rest van het weekend werd dus voornamelijk bepaald door in bed liggen en rusten. Tussendoor beetje internetten, chance dat ik dat nu dus heb (welliswaar van op de gang, want die stralen hier reiken niet tot in mijn kamer, olé). Het was dus maar een mistroostig fin de semana.
Vandaag voel ik me gelukkig weer wat beter. Ben vanochtend gaan werken en het ging toch weeral. Voel me wel nog moe, dus zal weer vroeg slapen straks. Het doktersbezoek stel ik dus nog maar even uit. Hopelijk ga ik er zo ook vanaf geraken. De enterollekes van mama zijn onderweg met de post, ik heb daar goeie hoop op dat die mijn darmstelsel wel kunnen stabiliseren. Toch gek, ik dacht na zoveel gereisd te hebben dat ik er wel tegen zou kunnen. Heb zelfs steeds zelf gekookt, maar toch zitten die bacteriën hier overal, en natuurlijk ook op die kleine snotters van het werk…
Ik ga dadelijk ook wat foto’s uploaden van hier. Die kan je vinden op http://picasaweb.google.be/anneschrooten, onder het mapje "Huancayo deel 1".

Groetjes daar aan iedereen en zijt voorzichtig daar in het winterse België!

Anne

  • 16 Februari 2010 - 21:06

    La Mamá:

    Amai Anne, dat was wel nogal een vervelend verhaal. Ik ben blij dat het vandaag een stuk beter met je gaat.
    Ik denk dat jij geen mens bent om daar in Perú weekend te hebben. Dat staat helemaal haaks op de ervaringen die je in Belgie had. Daar had je geen tijd genoeg in het weekend om alles te doen wat je wilde.

    Het leven kan keren, hè kind!?

    Ik kijk met grote belangstelling uit naar je foto's die op de web zullen verschijnen.

    Tot skypes, schrijfs,
    je mams

    P.S. : je gaat toch soms wel je postbus controleren, hè?


  • 17 Februari 2010 - 07:36

    Ellen F:

    Hey meid,

    pff dat is allemaal niet leuk nee, zeker als er niemand in de buurt is die een beetje voor je zorgt...
    En wees toch maar een beetje voorzichtig met die mannen daar hé...
    Ik wens je een veel leukere tijd toe dan die van de laatste dagen en tot heel gauw,

    dikke knuf Ellen

  • 17 Februari 2010 - 08:49

    Evi:

    Ha die Anne!

    Wat een verhalen allemaal... met ups en downs... Het kan niet altijd feest zijn moet ge maar denken... Het komt toch altijd wel weer goed! :-)
    Schone foto's!! En straffe kadeekes precies. :-) (er stond wel een foutje in uwe link.. tis google.com ipv google.be..

    Groetjes,
    Evi

  • 17 Februari 2010 - 09:06

    Thomas:

    !Siga escribiendo historias! Me gusto muchissimo...

    en ik ben wel eens benieuwd naar je Spaans ook?

    Alleszins nog veel avontuur, plezier, moed, gezondheid,... toegewenst.


  • 17 Februari 2010 - 09:09

    Suus:

    Yippieieie, de eerste foto's zijn geplaatst! Erg tof om de gezichten achter de verhalen te zien. Het ziet er allemaal erg leuk uit en die kindjes...super super lief!!

    Na de drukte van de verhuizing en ons afscheidsfeestje, beginnen we nu met de reis voor te bereiden. En de foto's zorgen zeker voor een extra kriebel om te willen vertrekken.

    Geniet!tot snel.
    Liefs

  • 17 Februari 2010 - 17:16

    Nelle:

    Hey Anne!

    Heb net al je verslagen gelezen. Hoogtes en laagtes, letterlijk en figuurlijk. Het verhaal van de netels ga ik eens aan ons mama vertellen (die is onthaalmoeder, hé). Ja, er zullen ook wel echte kapoenen tussen lopen. Wauw, wat jij allemaal meemaakt. Ik zou af en toe echt stikkapot zijn, maar het zijn allemaal wel indrukken voor het leven. Let maar op voor die gringo. Stuur maar je ijzigste blikken! Jammer dat je dat dansoptreden niet gezien hebt. Wij hebben nu krokusvakantie. Ik ben gisteren met Sophie, Sofie en Lot naar de tentoonstelling van Frida Kahlo geweest. Het was erg leuk.
    Anne, hou ons op de hoogte, geniet en laat je niet doen, want je bent een straffe madam!

    Dikke kus

  • 17 Februari 2010 - 18:15

    Joke:

    Leuke foto's!
    Amai, da gij al die namen van die kindjes al kent. Kei chique!
    Uwe carnavalsoutfit was echt wel serieus fout hè!
    Hopelijk met de gezondheid alles ondertussen terug oké.
    Dikke kus!
    Joke

  • 19 Februari 2010 - 10:32

    Mien:

    Lieve Anne!

    'n Beetje vakantie en dus tijd om je verslagjes te lezen en je foto's te zien. Fijn dat je werk goed meevalt, ik zie je al met die kleine patatjes in de weer...Je collega's houden er wel
    rare pedagogische principes op na(met die netels!.
    Hopelijk voel je je nu al een stuk beter en wordt het volgende weekend een voltreffer!
    We missen je hier ook natuurlijk. En de winter blijft hier maar duren, ik ga straks van miserie naar de sauna, tenminste lekker warm!
    Een dikke dikke knuffel voor jou! Misschien kunnen we binnenkort eens skypen?

    Mien

    PS Die bril van je carnavaloutfit, breng je die mee naar België ;-)? Wat een prachtexemplaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancayo

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 57857

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: