Het gaat hier goed! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Het gaat hier goed! - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Het gaat hier goed!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Februari 2010 | Peru, Huancayo

Hoi hoi!

Intussen zijn we weeral vrijdag en breekt het weekend bijna aan. Deze week is weer aan het omvliegen. Woensdag hebben we vergaderd met de Nederlanders en de coördinatoren en directrice van Tikani. We zouden praten over de cultuurverschillen en een goede samenwerking naar de toekomst toe. De vergadering vond plaats in een Chinees restaurant (die zijn hier in overvloed en lekker trouwens, heb er zelfs geen parasiet of zo van opgelopen). Aan de ene kant van de tafel werd er goed gepraat, maar aan de andere kant (mijn kant) was het iets minder. Wij hebben het bij de algemene babbel gehouden in het Nederlands, is moeilijk hoor om je aan het Spaans te houden als 70% Nederlands spreekt.

De afgelopen dagen laat het weer echt te wensen over, het regent heel vaak en echt pijpenstelen. De temperatuur was ook gevoelig lager dan vorige week. Vandaag is de eerste dag dat er weer terug wat zon doorkomt en dan doet ze het ineens goed!! Doet wel deugd, die warmte (moet het jullie niet vertellen zeker?). Om de koude van afgelopen dagen te vergeten ben ik met de meiden naar de sauna gegaan. Ook een aparte ervaring hier! Op zich was het wel proper, maar je hebt hier zo van die heerlijke relaxruimtes zoals bij ons. Toch wel 3 verschillende sauna’s, waarin enkel vrouwen toegelaten zijn. De dames hier lopen rond met shorten of onderbroeken aan waar je recht door kijkt, de grote hangborsten ook volledig bloot zonder scrupules. De moeite hoor… We hebben met ons 4’en wel plezier gehad en zullen dit zeker nog een keer doen.

Ik heb intussen trouwens ook beslist om te verhuizen volgende maand. Vanaf maart zal ik gaan wonen bij Ana, de directrice. Dat is echt een toffe madam, even oud als mij en ze heeft een kamertje over. Toffe buurt, veel veiliger dan waar ik nu woon, lieve hond en gewoon echt een gezellig huisje met tuintje waar ik samen met haar in kan leven. En surplus: er is internet overal in het huis én in totaal zal het me minder kosten. De beslissing was dus snel genomen.

Gisteren was een helse dag met de kids, het waren er 14, maar ‘oh my god’, we hadden echt handen tekort. Alle huilkindjes, diarreekindjes en vechtertjes waren er. En natuurlijk gebeurde alles altijd tegelijk: net als de ene zijn broek heeft ondergekakt, valt de ander keihard en nog een andere begint te wenen (of beter, te brullen) voor zijn mama en dan zijn ze op de achtergrond nog eens keihard aan het vechten. Tja, echt, ik was uitgeput als ik thuis kwam. Vandaag was het dezelfde combinatie, maar hadden we ze beter onder controle. Potjes zijn ook afgeschaft (vind ik een stuk beter, ze kunnen al op het toilet gaan en dat is een stuk properder) waardoor het geheel aangenamer ruikt! Nu gaan we gewoon in groepjes van 4 om het half uur naar de toiletten. Zo zijn we de broekplassertjes net voor (meestal toch…).

Gisterenavond nog even een stressmomentje gekend. Was naar Centro2B gegaan om even foto’s uit te wisselen van karnaval en van de jeugd, toen ik thuis kwam was plots mijn gsm foetsjie! Heb heel mijn kamer en mijn sjakos overhoop gehaald, zonder resultaat. Niet te geloven… ik had toch niet gevoeld dat ze in mijn tas hadden gezeten of zo? Ik dus terug naar het centrum, me er al bij neergelegd dat ik die kwijt was (die nieuwe gsm die ik voor mijn vertrek van de papa had gekregen ), maar wat een chance blijkbaar hadden ze hem al gevonden in het centrum. Hij moest uit mijn handtas gevallen zijn, want lag onder de bureau. Was wel een grote opluchting moet ik zeggen! Ik dus terug naar huis, en had dan alweer 4 km in de benen, want naar het centrum enkel is steeds 1km stappen. Goed voor de benen dus!

Vandaag heb ik vergadering gehad met Ana. Daar hebben de geldzaken even besproken. Nog een beetje en dan ga ik ook meer zicht hebben op waarin het verzamelde geld zal kunnen geïnvesteerd worden. Ik hou jullie daar zeker van op de hoogte.
Het komende weekend ga ik een uitstap doen met Mark en Anne in de omgeving van Huancayo, even de toerist uithangen. En maandag ga ik in de voormiddag met enkele juffen speelgoedinkoopjes doen voor Waytakuna en in de namiddag overleg met Nederlandse Anne. Zij heeft superveel werk en ik zal haar daar een deel mee gaan helpen. Zij is bezig met de fondsenwerving en het vooronderzoek voor de oprichting van een werkgroep voor jonge moeders. Met deze werkgroep willen we hen sensibiliseren omtrent onderwerpen als: man-vrouw-verhouding, kinderwens, voorbehoedsmiddelen, de rechten van de vrouw, etc. Heel interessant dus! Ook zal ik vanaf deze week bij de meidengroep van het Centro2B meehelpen. Dat is een praatgroepje enkel met de meisjes (Chicas2B), zal leuk worden denk ik.

Je leest het, mijn agenda geraakt hoe langer hoe meer gevuld, dus ik klaag niet!! Zeker met de vooruitzichten naar dat nieuwe, mooie huisje van Ana!

Muchos besos amigos!
Anne

(voor wie wil skypen, ik ben meestal tussen 20u30 en 22u30 online)

  • 20 Februari 2010 - 08:55

    Greet:

    dag Anne !
    dat klinkt allemaal goed (buiten de pipikakazaken)
    ik heb je foto's aan moeke en vake getoond !
    ze waren enthousiast, ze hebben ze twee keer bekeken ...
    ik zal vake eens uitleggen hoe hij een reactie kan geven op je verslagen. ze waren overigens ook heel blij met uw mail. Je kan het goed zeggen : supervake is goed in dit én natuurlijk supermoeke niet vergeten ! ze waren opgetogen...
    stel het nog goed.
    goed verhuizen en vergeet uw gsm niet !!!!

  • 20 Februari 2010 - 18:16

    La Mamá:

    Die tia Greet is zo liefs, die reageert altijd heel trouw op je BLOG.
    Ik hoor dat het goed met je gaat en dan gaat het met de mamá ook goed, natuurlijk.
    Goh, als ik alles beluister en bekijk dan weet ik dat 4 maanden veel te kort zal zijn om structureel te helpen om het project uit te bouwen. Maar je kan u alvast helpen en dat is heel goed.
    Mama loves you!

  • 21 Februari 2010 - 11:56

    Femmie:

    Hey Anne,
    Fijn om te horen dat het goed gaat:D Je raakt steeds meer gewent. Nou, geniet ervan en succes. En tot snel:D
    Groetjes Femmie

  • 21 Februari 2010 - 12:51

    Elke:

    hey Anne,

    Ik vind je verslagen echt zalig om te lezen... Ook leuk om de fotokes te zien. Pieter zei al om zo'n kindje te adopteren :-)
    Wel fijn om te horen dat je naar een leuker huis kan verhuizen, mét een lieve huisgenote... das toch belangrijk da ge u thuis voelt he. het ziet er mij een toffe madam uit.
    leuke carnavals-outfit trouwens... vooral dieje megabril :-)

    take care, meitie... en voorzichtig he!

    tata,

    Elke

  • 22 Februari 2010 - 07:53

    Ellen F:

    Hey meid,

    dit klinkt echt goed! Ben blij dat het je veeeeel beter gaat! Wij zijn gisteren met Emma naar de stoet geweest en zoveel snoepjes dat was toch wel echt het paradijs voor haar :-)
    Tot heel gauw,

    dikke knuffel Ellen

  • 24 Februari 2010 - 11:08

    Leen :

    Dag Anne,
    Heb vandaag een dagje verlof en heb al je verslagen ineens gelezen. Echt super om te lezen hoe het daar met je gaat. Met ups and downs, maar das normaal he. Maar je vindt je draai precies meer en meer. :-)
    Binnenkort misschien eens skypen!
    Groetjes vanuit Reet,
    Leen

  • 24 Februari 2010 - 12:18

    Anke:

    Hoi anne!

    Hoorde van simon dat ge nen echte avonturier geworden zijt, tof!!
    Das wat anders dan mijn ambtenarenbestaan... Uw verhalen lezen bij de bokes van achter mijne bureau, is vandaag verweg het spannendste totnutoe ;-)

    Alleszins, geniet ervan en moge de mooiste momenten nog komen!
    anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancayo

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 57855

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: