Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Schrooten - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Februari 2010 | Peru, Lima

Jawel, hier ben ik weer!! Ik kan het niet laten... Dat juweeltje van een laptopje heeft dan toch draadloze verbinding kunnen maken hier in het hotel. Was efkes zoeken, ik had gisteren in Madrid blijkbaar iets aan de instellingen uitgeschakeld en tegen dat computertalent Schrootje dat weer had ontdekt was ze zeker een half uur verder. Alleszins, het is gelukt!
Het was een mooie dag hier in Lima. Vanochtend moest ik toch wel even mijn draai vinden zo alleen op dat kamertje. Maar ik heb me dan bijeen gepakt en de taxi naar het centrum genomen. Wie zegt dat Lima echt niks is (en dat is het merendeel), moet ik precies toch wat ongelijk geven. Is het omdat het hier zomer is, 27° is en die vieze guara (zeemist) en mist een stuk minder is dan in juli? Maar de Plaza de Armas waar de taxi mij dropte deed me direct genieten van de stad. Ik heb me daar dan op een bankje geplaceerd om de sfeer wat op te snuifen en intussen de Trotter te bestuderen. Dit met zicht op de kathedraal en het regeringshuis, het hele plein is echt helemaal in koloniale stijl.
Ik heb daar dan snel gezelschap gekregen van José Antonio. Die kwam een babbeltje doen en het bleek ook nog wel een toffe kerel te zijn. (even ter verduidelijking, tof voor een babbel, meer niet, voordat jullie je vanalles beginnen in te beelden :-)...). Hij verkocht lessen Engels via de telefoon, maar kon zelf wel geen Engels. Gekke dingen hier toch allemaal. Alleszins, moest ik hier in Lima gebleven zijn, dan zou het misschien wel een maatje geworden zijn. Nu heeft ie dan toch zijn emailadres gegeven, wat hoogstwaarschijnlijk nooit zal gebruikt worden. Maar ik moet zeggen, die babbel heeft me helemaal into Peru gemaakt!! Dat had ik precies efkes nodig. Het welkom heten hier. En dat was dan ook ineens de eerste fatsoenlijke babbel sinds mijn vertrek uit België.

Ik heb vandaag de kathedraal en het San Fransiscoklooster en -kerk bezocht, vele leuke straatjes afgelopen, genoten van een pintje Cusqueña met een lekker pastaatje erbij, wat rondgetaffeld dus... Daarna de taxi verder genomen naar het Museo de Oro, oftewel het goudmuseum. Hier bevinden zich ongelooflijke schatten van de pre-inca tijd. Schitterend! Anne heeft toch stiekem een paar fotootjes getrokken zonder flits :-). Geen enkele bewaker te zien in die ruimte. Daar snap je toch niets van?! Alles staat wel achter glas, maar dan nog... het zou bij ons niet waar zijn!

Nu ben ik dus aan het chillen in de living van het hotel. Beetje te tijd te vullen en me wakker te houden. Het is hier immers nog maar 17u en ik voel me alsof het slapenstijd is. Seffes mijn empanadaatjes opeten (papa, ken je dat nog? Ons kerstavondmenu?), en dan toch in bedje kruipen.

Adios mis amigos! Que te vaya bien!
Annita

  • 04 Februari 2010 - 11:23

    Evi:

    :-) Geniet ervan!

  • 04 Februari 2010 - 12:08

    Mama:

    !Hola Annita!
    soy muy contenta que tú vas bien.
    Op dat plein met de kathedraal hebben wij ook gestaan, papa en ik, en inderdaad dat is een mooi stukje van Lima. Wij wilden toen ook nog de laatste dag voor onze terugvlucht naar het museo de oro gaan... pero... !qué lástima! het was juist sluitingsdag en wij hebben die pracht uit de Incatijd dus niet kunnen aanschouwen. Ik ben benieuwd naar die enkele foto's die je daar stiekem hebt kunnen maken.

    Ondertussen zal je op de bus zitten naar Huancayo. Dat is nog een flinke trip en je zal beslist wel een poco nerviosa zijn. Hoe zal de aankomst zijn... zal Bram er zijn om je op te pikken... hoe zal het lopen met de andere buitenlandse en autochtone medewerkers van het project... Vele vragen!

    Maar de moederlijke raad: laat alles maar op je afkomen. Komt tijd, komt raad en wij, Liza en ik, zijn ervan overtuigd dat jij op minder dan een week volledig in de circulatie zal zitten (zo hebben wij gisterenavond nog besloten).

    Lonneke zit nog in Amsterdam. Vandaag zal zij haar uitslag van de examens horen... spannend en vooral voor haarzelf. Haar vakantie en de tijd met THomas zal hierdoor bepalend zijn.

    !Tengo que trabajar, Annita! En zoals je zelf zegt: !que te ve muy bien!

    Muchos besos!
    tu mamá.

  • 04 Februari 2010 - 15:51

    Tante Greet:

    y muchos besos de tu tía Greet ...
    Ya hablo un poco de español !

  • 04 Februari 2010 - 19:00

    Caro:

    Wauw zeg, fijn zo vaak iets te lezen van je! En zo goed dat je zo van Peru geniet! Het geeft (weer eens) zien om ook terug te reizen... Dit weekend ga ik skype eens testen :-)

    Tot gauw en veel plezier!

  • 05 Februari 2010 - 11:01

    Suus:

    Ola!
    Een sexy José is nodig om Anne thuis te laten voelen in Peru, mooi!
    Wij zijn verrast dat je toch zo positief bent over Lima, wij zullen dus ook een Lima-stop in onze reis inplannen.

    Ben heel benieuwd hoe het zal zijn in Huancayo, maar ik maak me geen zorgen, de Nederlanders zullen je goed opvangen! Geniet.
    Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Anne

Foto's op http://picasaweb.google.be/anneschrooten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 57756

Voorgaande reizen:

09 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Malawi Joker

07 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Peru JOKER

17 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

terug naar Huancayo

31 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Costa Rica - Panama

10 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Costa Rica (Joker)

02 Juli 2010 - 26 Juli 2010

Cuba Joker Go-26

02 Februari 2010 - 27 Mei 2010

Werken voor T'ikani

06 December 2009 - 29 December 2009

Naar Patagonië met de papa

14 November 2009 - 05 December 2009

De farao's achterna...

12 September 2009 - 05 Oktober 2009

Ecuador Joker Avontuur

14 Juli 2009 - 06 Augustus 2009

Guatemala / Honduras Go-26 Joker

11 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Griekse Cycladen Joker Go-26

02 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Eerste keer Zuid Amerika met Sophie

Landen bezocht: